رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر : 10872
  • چاپ خبر : منصور کتانباف، شهردار اهوازشد

اعضای شورای شهر اهواز با رای کامل خود به منصور کتانباف، ضمن انتخاب وی به عنوان شهردار اهواز، بحران مدیریت شهری را پایان دادند.

به گزارش شورانیوز از اهواز ، منصور کتانباف در جلسه  شورای شهر اهواز توانست رای تمام و کمال اعضای شورا را به دست بیاورد و این در حالی است که شهردار سابق با ترک شهرداری، این کلانشهر را عملا طی روزهای گذشته در شرایط بحران مدیریتی قرار داد اما به گفته رئیس شواری شهر، حواشی به وجود آمده درجریان انتخاب شهردار، تاثیرگذار نبود.

محمدجعفر فلسفی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به لغو جلسه انتخاب شهردار در روز گذشته بیان کرد: جلسه امروز برای انتخاب گزینه مهم ترین جایگاه مدیریت شهری کلانشهر اهواز برای چهار سال آینده تعیین کننده خواهد بود.
وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت تا به فرایند امروز که همان انتخاب شهردار است، برسیم و برای ورود به این موضوع تجربه، سابقه مدیریتی و اجرایی، تحصیلات و جایگاه شخصیتی از ویژگی هایی بود که اعضا گزینه های خود را به این شاخص ها محدود کردند.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر اینکه هر کدام از اعضا، افراد مورد نظر خود را بر اساس این شاخص ها مطرح کردند، افزود: تک تک گزینه ها توسط همه همکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
فلسفی بیان کرد: درست است که جلسه روز گذشته لغو شد اما امروز شاهد حضور تمامی همکاران در صحن علنی شوار هستیم و همانطور که مشاهده می شود برگزاری این جلسه با حضور همه اعضا نشانگر آن است که حواشی به وجود آمده، بر روی نگاه دوستان برای انتخاب شهردار تاثیرگذار نبود.
رئیس شورای شهر اهواز، کمک و همکاری با شهردار منتجب را یک وظیفه برای همه مجموعه شهرداری و شورا دانست.
رای تمام شورای شهر اهواز به کتانباف
در ادامه این جلسه، شورای شهر اهواز وارد دستور کار انتخاب شهردار شد و در حالی که تنها گزینه نمایندگان «منصور کتانباف نصب» بود، در نهایت با اخذ رای مخفی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز، وی به صورت تمام و کمال رای اعتماد همه ۱۳ نفر اعضا را به دست آورد.
همچنین منشی اول شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه تا زمان صدور حکم شهردار منتخب باید برای شهرداری سرپرست تعیین شود، خطاب به اعضای خواستار معرفی گزینه های خود برای تصدی پست سرپرستی شد که مجدد تنها یک گزینه توسط نمایندگان معرفی و در نهایت «عتاب اهوازی» با کسب ۱۳ رای سرپرست شهرداری شد.
محمد هادی قنوات همچنین از تمام کاندیداهای شهرداری و سرپرستی که رزومه خود را ارائه کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: جمالی نژاد، سید کریم حسینی، عالیپور، بحرینی مقدم، صفری، شیرازی و دوائی فر از جمله شخصیت هایی بودند که به عنوان گزینه های اصلی مطرح شدند اما ماحصل بررسی ها منجر به انتخاب «کتانباف» به عنوان شهردار منتخب و «اهوازی» برای سرپرستی شد که در این بین شخص مقتدایی استاندار سابق خوزستان به منظور تحقق این فرایند، راهنمایی های قابل توجه ای ارائه کرد.
وی یادآور شد: رسیدن شورای شهر اهواز به چنین نتیجه ای حاصل تلاش و همکاری همه جانبه است که با همدلی و دلسوزی به دست آمد.
انتخاب چهره خوشنام
سرپرست فرمانداری اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه شهردار منتخب از یادگاران دوران دفاع مقدس است و از خوشنامی قبال قبولی در زمینه اجرایی و مدیریت شهری برخوردار است، عنوان کرد: کسب رای همه اعضا برای انتخاب شهردار منتخب اندوخته مهم و با ارزشی است که می توان از آن برای خدمت هرچه بهتر به مردم استفاده کرد.
نبی الله خون میرزایی خطاب به سرپرست شهرداری اعلام کرد: نباید اجازه داد در خدمت رسانی شهرداری به مردم خدشه ای وارد شود و به همین منظور سرپرست تا زمانی که حکم شهردار منتخب توسط وزارت کشور ابلاغ شود، سکان دار را به دست بگیرد.
حضور تعجب برانگیز سرپرست شهرداری در جلسه 
در حالی که سرپرست فرمانداری اهواز صحن علنی شورای شهر را ترک کرد، چهره ناشناخته ای وارد شورا شد و با وجود اینکه برخی از افراد نزدیک به نماینده های شورای شهر اهواز این چهره تازه وارد را همراهی می کردند، منشی اول و رئیس شورا از وی خواست تا در جایگاه قرار بگیرد و برنامه های دوره سرپرستی خود را برای روشن شدن افکار عمومی بیان کند.
«عتاب اهواز» که برای ارائه برنامه های کاری خود چهار بار صندلی خود را جابجا کرد و بر اساس برخی شنیده ها، یکی از اعضای شورا به صورت محرمانه نسبت به حضور سرپرست در جایگاه نمایندگان شورا تذکر داد، در نهایت با اسرار فلسفی در جایگاه اعضا نشست و به ارائه برنامه های کاری خود پرداخت.
شهردار منتخب در صحن شورا حاضر شد
شورای پنجم شهر اهواز امروز صحنه های خیره کننده زیادی داشت که از جمله آن رای بی سابقه به شهردار منتخب و نیز سرپرست بود که با حضور «منصور کتانباف»  شهردار سابق اهواز، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری و شهردار منتخب امروز اهواز در صحن، روز پر خبر شورای شهر را بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داد.
کتانباف نیز در این نشست با اشاره به شرایط موجود شهر اهواز و اهمیت رسیدگی به وضعیت موجود عنوان کرد: شهر نیاز به کار و تلاش دارد تا با کمک مردم این کلانشهر در مسیر توسعه و شتاب قرار بگیرد و این بار سنگین، مسئولیتی است که بر عهده من گذاشته شده است.
وی ادامه داد: اگر ما حرکت کنیم، خداوند به ما برکت خواهد داد و امیدواریم این تلاش در مسیر خدمت و برنامه های منسجمی که دیده شده باشد و در قدم گذاشتن در این راه به همکاری، همفکری و راهنمایی همه بخصوص مردم نیاز خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار