رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر : 10831
  • چاپ خبر : تلاش کرده‌ایم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم

شهردار تهران ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی شهروندان را هدف اصلی شهرداری در مدیریت شهری اخیر این مجموعه عنوان کرد.

به گزارش شورانیوز ، محمد باقر قالیباف ضمن بازدید از آخرین اقدامات انجام شده جهت مرمت بنای خانه اتحادیه و موزه مشاهیر در سخنانی بر این نکته تاکید کرد که از سال ۸۴ در شهرداری تهران با حضور نخبگان برنامه‌ای برای تهران آماده شده و فعالیت‌های شهرداری براساس این برنامه انجام شده است.

قالیباف با بیان اینکه با مشورت اهل فن بیش از ۹۰ درصد آنچه که به عنوان برنامه نوشتیم و گام به گام محقق شده است، گفت: البته در این مسیر سختی‌های مختلفی تحمل کردیم اما همه آن سختی‌ها هم برای ما لذت بخش بوده است.

شهردار تهران گفت: هدف اصلی در شهرداری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی بوده است و بر این اساس تلاش کرده‌ایم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ آنقدر ظرفیت مادی و معنوی دارد که نیاز به چیز دیگری نیست و منابع عظیمی در فرهنگ وجود دارد.

قالیباف در خصوص برخی اقدامات شهرداری تهران که همراه با پذیرش ریسک توسط مدیران این مجموعه بود گفت: روزی که قرار شد خیابان ۱۵ خرداد بسته شود یک پارچه با این موضوع مخالفت شد و هیچ موافقی نداشتیم، شورای امنیت ملی، وزارت کشور و حتی بازاریان  و کسبه منطقه هم مخالف این موضوع بودند، اما ما بر این موضوع اعتقاد داشتیم که افزایش کیفیت باید در منطقه ۱۲ انجام شود و به درستی باید کار را در مرحله‌ای از آن ایستادگی کنیم و اجرا کنیم.وقتی برای پیاده راه خیابان ۱۵ خرداد مسدود کردیم پس از کمتر از ۱۵ روز همان‌ها که با پلاکارد با ما مخالفت می‌کردند و با زبان ما را نواختند، ما را تشویق کردند و گفتند ای کاش این کار زودتر انجام می‌شد.

شهردار تهران با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب افزایش کیفیت زندگی در مناطق مرکزی شهر تهران شد، گفت: این گونه اقدامات آثار اقتصادی مناسبی می‌گذاشت به نحوی که هم اینک در حالی که بازار مسکن با رکود مواجه است در منطقه ۱۲ تهران در سالهای ۹۴ و ۹۵ رشد ۲ رقم داشته‌ایم.

وی شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به مرمت واحیای خانه اتحادیه گفت: مگر اینجا ما یک خانه را احیا نکرده‌ایم بلکه پایه گذار زندگی در این منطقه شده‌ایم.

قالیباف در ادامه سخنان خود به اهمیت رویکرد فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای دیگر برای پیشرفتشان اولویت خود را به فرهنگ می‌دهند، ما برای پیشرفت‌مان راه دیگری جز این نداریم که اولویت کارها را به نگاه فرهنگی بدهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار