رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر : 10752
  • چاپ خبر : آتش به اختیار مسئولان به قضایای جامعه نگریستن است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که آتش به اختیار یعنی سبقت گرفتن برای خیرات است و هر کسی هر اندازه می‌تواند تلاش کند تا معروفات در سطح جامعه رخ دهد.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، محمد حق‌نگر، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیاری افراد در عرصه‌های مختلف گفت: آن چیزی که معظم‌له فرمودند از روی درد و سوز بود یعنی با وجود فعالیت این همه سازمان فرهنگی و آموزشی، ما از پس هجمه‌های فرهنگی دشمن بر نمی‌آییم.

نتیجه مطلوب را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نگرفته‌ایم

وی افزود: این مسئله ممکن است بعضاً به خاطر بی‌تدبیری مدیران ما و تصمیمات غلط در حوزه اجرایی آن هم علی‌رغم تلاش‌ها و دلسوزی‌های زیادی که وجود دارد، رخ داده است و آن نتیجه‌ای که باید در حوزه فرهنگی بگیریم، نگرفته‌ایم و کارهایی که انجام می‌شود، نتیجه معکوس می‌دهد و به همین دلیل مقام معظم رهبری واقعاً احساس خطر کردند و بحث آتش به اختیار را مطرح فرمودند.

آتش به اختیار مسئولان به قضایای جامعه نگریستن است

حق‌نگر با بیان اینکه آتش به اختیار به مفهوم این است که اگر ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم باید دستمان را بلند کنیم مسئولانه به قضایای جامعه نگاه کنیم؛ گفت:‌ اینکه بگوییم وظیفه امر به معروف به عهده روحانیت است و یا توسعه معروف‌ها به عهده نهادهای دیگری است، غلط است؛ وقتی که دستور آتش به اختیار داده می‌شود یعنی اگر منتظر واقعی ظهور هستیم، باید سر از پا نشناخته و برای زمینه‌سازی ظهور تلاش کنیم و هر آنچه که می‌توانیم، انجام دهیم زیرا برنامه‌هایی که در کشور طراحی شده و دارد اجرا می‌شود،‌ تاکنون جواب نداده است.

رشد معنویت در سطح جامعه کم شده است

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شیراز یادآور شد: وقتی که مشاهده می‌کنیم قریب ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی دارد می‌گذرد و طی این سال‌ها دائم شعار معنویت سر داده‌ایم اما متأسفانه رشد معنویت در سطح جامعه ما کم شده است،‌ نشان می‌دهد که باید سلاح‌ها و ابزارها عوض شوند و جوانان مؤمن و متدین ما با صلابت و علاقه‌مندی بیشتری وارد صحنه شوند و فکر کنند که باید نهایت استفاده از این فرصت‌ها را انجام دهند.

آتش به اختیار یعنی دغدغه ایجاد معروف در جامعه

وی اعتقاد دارد که آتش به اختیار یعنی سبقت گرفتن برای خیرات است و ادامه داد: این مفهوم بدان معناست که هر کسی هر اندازه می‌تواند تلاش کند تا معروفات در سطح جامعه رخ دهد و اگر این اتفاق ایجاد شد، یعنی دغدغه ایجاد معروف و نهادنیه کردن معروف ایجاد شد، قطعا اتفاقات خوبی هم در جامعه رخ می‌دهد.

معروف‌ها را از خودسازی به دیگرسازی توسعه دهیم

حق‌نگر تأکید کرد: این بار مسئولیتی است که مقام معظم رهبری بر دوش همه ما نهادند و باید با اندیشه و فکر خودمان سعی کنیم معروف‌ها را از خودسازی به دیگرسازی توسعه دهیم.

نمونه بارز افراد آتش به اختیار، مدافعان حرم هستند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان، نمونه بارز افراد آتش به اختیار را مدافعان حرم دانست و گفت: امروز شاید رفتن به جبهه‌های سوریه و عراق که مدافعان حرم در آن‌ها حضور دارند یکی از نمونه‌های آتش به اختیار است که می‌توانیم با این اقدام می‌توانیم در سازندگی و تهذیب نفس خودمان قدم‌های مؤثری برداریم و دیگر شک و شبهه‌ای در آن نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار