رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر : 10741
  • چاپ خبر : خط اول قطار شهری اصفهان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط اول قطار شهری اصفهان با حضور یکی از مسؤولان کشوری رسماً به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شورانیوز  از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان سیل استان‌های گلستان و خراسان شمالی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ در تقویم کشور ۲۱ مرداد به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است، صنایع کوچک با توجه به فراوانی بالایی که در کشور دارد نقش مؤثری در اقتصاد کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند اما اخبار بدی که از این بنگاه‌ها به گوش می‌رسد، اعم از تعطیلی‌ شرکت‌های قدیمی، اخراج کارکنان و تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت تولید و افزایش بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بسیار ناخوشایند است.

وی افزود: یکی از مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران، فقدان تعریفی مشخص از این صنایع است و این در حالی است که سایر کشورهای جهان تعریف مشخصی از این صنایع وجود دارد؛ در ایران تعریف بنگاه‌های کوچک و متوسط از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عدم توجه کافی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال‌های گذشته، احیای دوباره این بنگاه‌ها را دشوارتر کرده و در صورت حمایت جدی دولت از این صنایع و فعال شدن دوباره واحد‌های تعطیل و نیمه‌فعال، آن‌گونه که خانه صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، بیش از ۲ میلیون شغل ایجاد خواهد شد، اقدامی که نه تنها می‌تواند کلید قفل اشتغال باشد، بلکه با افزایش تولید ناخالص داخلی به رشد اقتصادی و خروج از رکود کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامی عنوان داشت: مردم لبنان در نبردی سی‌وسه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه مذلت نشاندند و بار دیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم‌دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند که مقاومت، سلاحی است که صلاح در پی دارد و به سخن دیگر، صلاح کار در برابر دشمن متجاوزی مانند رژیم نابه‌کار صهیونیستی، سلاح و مقاومت است و در غیر این صورت، باید که ذلت و خواری و حکم صادره از سوی متجاوز را پذیرفت.

امینی با اشاره به اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی برای مناسک حج خاطرنشان کرد: ضرورت حفظ جان و حرمت حاجیان برای مردم و مسؤولان کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با تعهداتی که رژیم سعودی به مسؤولان حج کشورمان داده است امسال شاهد برگزاری حج ابراهیمی باشیم؛ قطعاً حج یکی از بزرگترین اجتماعات بشری خصوصاً در حوزه مسلمانان برای تبادل فرهنگ و آگاهی مسلمانان از احوال یکدیگر بوده و فرصت مغتنمی برای آگاهی مسلمانان از وضعیت یکدیگر و نقشه‌های شوم استکبار جهانی است.

وی با اشاره به شهادت بسیجی مظلوم مدافع حرم  شهید محسن حججی از شهرستان نجف‌آباد اصفهان توسط گروه تروریستی داعش بیان داشت: گروه تکفیری تروریستی داعش باید منتظر انتقام سخت رزمندگان اسلام باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۱۰ به جهت برگزاری نخستین همایش بزرگداشت شهدای منطقه اضافه کرد: این تجربه ارزشمند یکی از محصولات واگذاری امور فرهنگی به مناطق است که امیدواریم الگوی مناسبی برای سایر مناطق و دستگاه‌های مرتبط جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس باشد که به فرموده مقام معظم رهبری ۸ سال دفاع مقدس تاریخ ما را تغذیه می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خط اول قطار شهری اصفهان اظهار داشت: خط اول قطار شهری اصفهان با حضور یکی از مسؤولان کشوری رسماً به بهره‌برداری خواهد رسید و این هدیه شورای اسلامی دوره چهارم اصفهان به مردم عزیز اصفهان است که هم اثرات زیست‌محیطی و هم اثرات ترافیکی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری و منطقه‌ای اصفهان است.

امینی یادآور شد: بهره‌برداری از خط اول قطار شهری اصفهان نمونه‌ای از همت و تلاش مدیران و کارکنان و تعامل بین‌بخشی در استان اصفهان است که امیدواریم با همت و کار منتخبان مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان نیز شاهد ادامه احداث خطوط متروی اصفهان باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: مقدمات کار در خطوط ۲، ۳ و همچنین توسعه خط یک قطار شهری اصفهان آماده است که البته دولت نیز باید در این پروژه بزرگ مشارکت بیشتری داشته باشد تا فشار کمتری به مردم اصفهان برای تکمیل این خطوط وارد شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار