رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر : 10661
  • چاپ خبر : شهرداری اجازه دارد با تصویب شورای شهر، هبه کند/هبه‌ها ضابطه‌مندند

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، گفت: در قانون شهرداری‌ها ذکر شده که شهرداری می‌تواند به سازمان‌های امور فرهنگی حتی اتاق‌های فرهنگ با حفظ مالکیت شهرداری، زمین بدهد، این هبه‌ها در صحن علنی مطرح می‌شود و ضابطه‌مند است.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، علی‌اصغر نخعی‌راد،  درباره مصوبات شورای شهر مشهد در خصوص هبه‌های صورت گرفته، گفت: در سال ۹۵ مجموع کمک‌هایی که به جاهای مختلف صورت گرفته اعم از هبه، مجموعا ۱۷ میلیارد تومان بوده است که حدود ۱۲ میلیارد تومان از آن برای تٲمین سرانه خدماتی شهر مثل ستاد مبارزه با مواد مخدر با ریاست استاندار و مدارس علمیه مناطق محروم مشهد و کمک‌های عمومی مختلف دیگر بوده است.

عضو چهارمین دوره شورای شهر مشهد، افزود: مگر می‌توان به ستاد مبارزه با مواد مخدر سالانه ۴ میلیارد کمک نکرد؟ در آن صورت معتادان در شهر ممکن است مزاحم خانواده و فرزندانمان شوند، اما شهرداری در سال ۴ میلیارد تومان به این ستاد کمک می‌کند و معتادان در کمپ‌های تهیه‌شده جمع‌آوری می‌شوند.

هبه‌ها ضابطه‌مند هستند
وی اظهار کرد: این در قانون شهرداری‌ها ذکر شده که شهرداری می‌تواند به سازمان‌های امور فرهنگی حتی اتاق‌های فرهنگ با حفظ مالکیت شهرداری، زمین بدهد.
نخعی‌راد، اضافه کرد: این هبه‌ها در صحن علنی مطرح می‌شود و ضابطه‌مند است.
وی با اشاره به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اظهار کرد: در این بند ذکر شده که شهرداری اجازه دارد با تصویب شورای شهر، هبه کند.

 ۱۷ میلیارد تومان برای سرانه‌های خدماتی هبه در سال ۹۵
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، با بیان اینکه، همانطور که برای انجام امور شهری تکلیف داریم، برای تٲمین سرانه خدماتی شهر هم تکلیف داریم، گفت: از هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان بودجه نقد شهرداری در سال ۹۵، ۱۷ میلیارد تومان صرف سرانه‌های خدماتی هبه شده است، این مبلغ چه درصدی از بودجه سال است؟
نخعی‌راد با اشاره به اینکه، بدهی داریم اما اموال هم داریم، تصریح کرد: مگر بدهی‌هایمان را ندادیم؟ از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی رسیده از دوره گذشته، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد آن تابحال پرداخت شده است، ۱۷ میلیارد در مقابل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد، بسیار ناچیز است.

هیچ یک از بدهی‌هایمان را معوق نکردیم
وی در خصوص سود بدهی‌های شهرداری، یادآور شد: زمان آغاز به کار شورای چهارم، سود دیرکرد روزانه یک و نیم میلیارد تومان بوده است و ٨۰۰ میلیارد تومان آن، مشمول اقساط به اضافه دیرکرد باقیمانده از گذشته است، چون ما هیچ یک از بدهی‌هایمان را معوقه نکردیم و این بدهی‌های گذشته است که خسارت می‌زند که ارتباطی به ما نداشته است.

نخعی‌راد اضافه کرد: در ابتدای دوره، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد بدهی معوق از از دوره قبل تحویل داده شد که یک و نیم میلیارد تومان سود خسارت تٲخیر روزانه به آنها تعلق گرفت.
وی افزود: توانستیم جز مقدار کمی از آن، بقیه را از بین ببریم که این مقدار با سود ادواری که به بانکها می‌دهیم، یعنی سود فروش اوراق مشارکت برای هر سه ماه یکبار است در حالی‌که بابت تٲخیر نیست چون سود جرایم از گذشته بوده است.

در این دوره جریمه دیرکرد نداشتیم
عضو چهارمین دوره شورای شهر مشهد، گفت: بدهی دولت از فروش هزار و ۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای خط دو و سه قطارشهری هم ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که به موقع پرداخت نشده، ما آن را نیز پرداخت کردیم تا مشمول جرایم و منجر به دیرکرد نشود.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، گفت: در این دوره خوشبختانه جریمه دیرکرد نداشتیم و هر چه بوده، مربوط به گذشته است که ۲۵۰۰ میلیارد آن را ما پرداخت کردیم، باقیمانده آن به عهده دوستان است.
وی، تصریح کرد: در مصوبه هفته گذشته شورای شهر در خصوص بانک شهر می‌بینید که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از همان معوقات، مربوط به سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده است و در روزهای آخر کار شورا، توانستیم بار آن را از دوش آیندگان برداریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار