رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
  • کد خبر : 10616
  • چاپ خبر : شهرداری به تعهداتش تا کنون عمل کرده

عضو شورای اسلامی شهر شیراز دوره چهارم در گفتگویی پیرامون حاشیه های اخیر شهرداری و شورای شهر به توضیح پرداخت.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، محمد حق نگر، عضو شورای اسلامی شهر شیراز دوره چهارم در گفتگویی پیرامون حاشیه های اخیر شهرداری و شورای شهر به توضیح پرداخت.

چرا روزهای اخر عمر شورا و شهرداری این همه افتتاح داریم و آیا زیرساخت های لازم برای بهره برداری کامل از پروژه ها فراهم شده است یا خیر؟
حق نگر در توضیح سؤال فوق بیان کرد: پروژه ها طبق برنامه هایی که شورا ثبت کرده است، آماده بهره برداری هستند.مثلا فضای سبز تقاطع معلم کاری مجزاست و به بهربرداری پروژه مرتبط نمی باشد. تمام پروژه هایی که افتتاح می شود همه با زیرساخت مناسب آماده شده است.
اگر فضاسازی و بدنه سازی آماده نشده به این معنا نیست که پروژه زیرساخت مناسبی ندارد، اتفاقا باعث می شود که کارهای جانبی هرچه سریع تر صورت بگیرد.
وی در خصوص قطار شهری، از پروژه ای که گفته می شود ناقص است، اظهار کرد: قطار شهری آماده بهره برداری می باشد و ما  منتظر وزیر راه برای افتتاح آن هستیم. خط یک قطار شهری آماده بهره برداری می باشد ولی تعداد اندکی از استگاه ها به اتمام نرسیده است. این روند طبیعی است و همه پروژه های  دنیا هم به همین منوال می باشد. تمام پروژه هایی که افتتاح گردیده ۹۸ درصد آماده و قابل قبول بوده است.

* می گویند شهرداری شیراز  وام هایی را گرفته است و اوراق مشارکت را نیز فروخته است و الان موقع سررسید پرداخت هاست و برای شورای پنجم بار هنگفتی از بدهی را بجا گذاشته است، آیا این قضایا صحت دارد؟
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ گفت: شهرداری املاک غیر منقول را بسیار زیاد ایجاد کرده اتفاقا شورای پنجم با یک سرمایه سنگین شورا را تحویل میگیرد. ۴۰۰۰ میلیارد اموال غیرمنقول داریم شامل آپارتمان ها، مغازه ها و… امکاناتی هستند که توسط شهرداری احداث شده و اینان سرمایه مردم شهر شیراز است.
حق نگر همچنین افزود: ۱۳ هزار میلیارد فضای سبز احداث  شده  که ۷ درصد آن متعلق به مجوز توسعه گردشگری است که این ۷ درصد سرمایه بزرگی به حساب می آید.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: آقای رجبی هم مانند شما این سؤال را در صحن علنی مجلس بازگو کردند و به ایشان اثبات شد که این اشتباه بزرگی است که مرتکب شده اند.
وی در آخر گوشزد کرد: شهرداری به تعهداتش تا کنون عمل کرده گذشته از آن املاک غیر منقول خیلی زیاد برای شورای پنچم بجا گذاشته است. اگر شورای پنجم فاقد بودجه باشد، می تواند با  فروش اموال غیر منقول همه سررسید های ماباقی را پرداخت کند. و در آخر به نظر من مطرح کردن چنین سئوالاتی بخاطر فاقد اطلاعات کافی می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار