رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر : 10603
  • چاپ خبر : شورایاری‌ها با هدف ساماندهی فعالیت‌های شورا قانونی شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید شورایاری‌ها با هدف ساماندهی فعالیت‌های این نهاد قانونی شود.

به گزارش شورانیوز از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه قانونی شدن شورایارها در مرحله بررسی است، اظهار داشت: اگر این مهم محقق شود، فعالیت‌های این نهاد براساس قوانین تنظیم می‌شود و می‌تواند نقش بسزایی در ارائه راهکار برای رفع مشکلات شهری داشته باشد.

وی افزود: در راستای قانونی شدن شورایاری مطالبی تدوین شود تا به شورای عالی استان‌ها یا مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا این نهاد طبق قوانین و با بودجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با توجه به تجربیات حاصل شده در شورایاران شهر قزوین اگر بتوانیم طرحی را تنظیم کرده و در شورای عالی استان‌ها یا مجلس شورای اسلامی، قانون شورایاری را تصویب کنیم، می‌توانیم به نتایج مطلوبی در ارائه مطلوب خدمات شهری به شهروندان قزوینی برسیم.

چگینی با بیان اینکه نظرات شورایاری‌ها در تصمیم‌گیری‌های درست برای رفع مشکلات شهری مؤثر است، عنوان کرد: ۳۴ وظیفه‌ای که شورا در حوزه‌های مختلف دارد برای هر یک از آن‌ها شورایاری‌ باید ایجاد شود و ادامه فعالیت‌های آن‌ها در دوره پنجم شورا ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها شورایاری وجود ندارد، مطرح کرد: تشکیل این نهاد در شهر قزوین ابتکار و ایده جدیدی بود که محقق شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شورایاران بدون هیچ چشمداشتی فعالیت کرده و مشکلات شهری و راهکارهای آن را به اعضای شورا ارائه می‌دهند.

چگینی با بیان اینکه در شهر قزوین شورایاری‌های تخصصی پزشکان و مهندسان ایجاد شده است، گفت: این شورا با ارائه نظرات مؤثر و مثبت می‌تواند در رفع مشکلات تأثیرگذار باشد.

این عضو شورا ادامه داد: در دنیای توسعه یافته در هر محله اعضای شورا انتخاب شده و سپس از محله‌ها شورای شهر تشکیل می‌‌شود که تحقق این مهم نتایج مثبتی در ارائه خدمات به شهروندان دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: باید جلسه‌ای برگزار شود تا از شورایاران به دلیل زحمات آن‌ها قدردانی کرد و همچنین از شورایار نمونه در مناطق با توجه به معیارهای تعیین شده، تجلیل به عمل آید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار