رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر : 10592
  • چاپ خبر : بررسی۱۴۲طرح در چهارمین دوره شورای عالی استانها

روشناسی معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت : در مدت زمان خدمت ‌ چهارمین دوره شورای عالی شوراها، ۱۴۲ طرح مورد بررسی قرار گرفت که قسمتی از آنها برای اجرا به شوراهای شهر ،‌شهرستان و روستا ابلاغ شده است .

به گزارش شورانیوز ، ‌روشناسی معاون اجرایی و اداریی شورای عالی استان ها  در حاشیه اختتامیه چهارمین دوره شورای عالی استان ها، به قسمتی از وظایف شورای عالی استان ها  در قانون اساسی اشاره کرد.

به گفته روشناسی، ‌شورای عالی استان ها  به استناد اصل ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون اساسی وظیفه نظارت بر امور رفاهی استان ها  را به جهت جلوگیری از ایجاد تبعیض در برنامه های رفاهی هر استان بر عهده دارد .

معاون اجرایی اداری شورای عالی استان ها  ارائه طرح ها به مجلس و لوایح به دولت در حد وظایف تعریف شده را از دیگر وظایف شورای عالی استان ها  برشمرد که در قانون اساسی بدان اشاره شده است .

روشناسی تعداد طرح های مورد بررسی در شورای چهارم استان ها  را ۱۴۲ طرح عنوان کرد که قسمتی از آن به منظور اجرا به شوراهای شهر،‌ شهرستان و روستا ابلاغ شده است و تعدادی از آن نیز به منظور بررسی و تصویب جهت اجرایی شده به مجلس و دولت ارائه شده است .

معاون اجرایی  اداری شورای عالی استان ها  تشکیل کمیته انطباق برای نظارت بر کار شوراها را یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره شورای عالی دانست و اظهار داشت : این کمیته متشکل از نمایندگان فرمانداری ، ‌شورای استان و دادگستری است که وظیفه نظارت بر تصمیمات شورا را بر عهده دارند .

روشناسی درباره نگرانی خود بدلیل عدم حضور نماینده شورای استان از ۱۲ شهریور در کمیته انطباق نیز سخن گفت : بدلیل پایان دوره کاری شورای استان از ۱۲ شهریور ماه، نماینده این شورا در کمیته انطابق حضور نخواهد داشت و تا تشکیل مجدد آن سه ماه طول خواهد کشید و لذا شوراها نماینده ای برای دفاع از تصمیمات شورا در کمیته ندارند .

وی خاطر نشان ساخت برای حل مشکل عدم حضور نماینده شورا در بازه زمانی یاد شده پیشنهاداتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که امیدواریم این مورد نیز حل شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار