رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر : 1059
  • چاپ خبر : تدوین و ابلاغ طرح تفصیلی از افتخارات ما و جامعه مهندسان است.

مهدی چمران گفت: این درست است که امروز شهر تهران از ناهنجاری‌هایی رنج می‌برد اما باید در نظر داشت این ناهنجاری‌ها زاییده طرح جامع و تفصیلی نیست. بلکه ما طرح جامع و تفصیلی را نگارش و ابلاغ کردیم تا این ناهنجاری‌ها کاسته شود.

به گزارش شورانیوزبه نقل ازایسنا مهدی چمران عصر امروز در نشست آسیب شناسی طرح تفصیلی شهر تهران با حضور جمعی از مدیران شهری و جامعه مهندسان برگزار شد ، گفت: این درست است که امروز شهر تهران از ناهنجاری‌هایی رنج می‌برد اما باید در نظر داشت این ناهنجاری‌ها زاییده طرح جامع و تفصیلی نیست. بلکه ما طرح جامع و تفصیلی را نگارش و ابلاغ کردیم تا این ناهنجاری‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی تدوین شد تا مانع تخلفات شود گفت: من فکر می‌کنم در این راستا موفق هم بوده‌ایم و ما با جدیت ایستاده تا طرح تفصیلی اجرا شود و با متخلفانی که از طرح تفصیلی عدول می‌کنند برخورد قاطعانه می‌کنیم.

چمران با بیان اینکه طرح تفصیلی هر سال بازنگری می‌شود، گفت: به گونه‌ای که هر سال ۶۰۰ مورد بازنگری در کمیسیون ماده ۵ بررسی می شود که منجر به اصلاح می‌شود و این در حالیست که ما تا ۲۰ سال قبل قانون خشکی داشتیم که قابلیت انعطاف و بازنگری نداشت.

چمران با بیان اینکه تدوین و ابلاغ طرح تفصیلی از افتخارات ما و جامعه مهندسین است، گفت: ما منکر نیستیم که طرح تفصیلی خالی از اشکال است ولی باید در نظر داشت که وجود طرح تفصیلی خیلی بهتر از آن است که شهر تهران طرحی نداشته باشد.

در این جلسه علاوه بر اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی ، پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران، اقبال شاکری عضو شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار