رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر : 10581
  • چاپ خبر : نگاه به شورا باید بعنوان نهادی مردمی باشد نه نهاد اجرایی

رئیس کمیسیون نظارت شورای عالی استان ها گفت: نمایندگان مردم در مجلس و دولت در راستای تعامل با شوراها فعالیت نمایند و این تعامل به تقابل تبدیل نشود.

به گزارش شورانیوز ، فرامرز کارآموز ظهر امروز و در حاشیه جلسه شورای عالی استان ها که به میزبانی مشهدمقدس و در محل تالار شهر برگزار می‌شود ضمن تشکر از شورا و شهرداری مشهد برای هماهنگی برگزاری این جلسات، اظهارداشت: با توجه به اینکه جلسات رسمی شورای عالی استان‌ها معمولا باید در تهران و به صورت ماهیانه برگزار شود، این جلسه به صورت فوق العاده و غیررسمی شکل گرفت.
کارآموز با اشاره به اینکه در طی ۴ سال گذشته ۱۴۲ طرح در شورای عالی استان ها به تصویب رسیده است،‌گفت: این مصوبات به منظور طی مراحل بعدی خود به مجلس شورای اسلامی و دولت ارائه شده است.
وی بیان اینکه ۱۸ سال از عمر شورای عالی استان ها می‌گذرد و در این مدت با افت و خیز های متعددی روبرو شده است، تصریح کرد: طبیعتا شورای چهارم با چالش‌ها، مشکلات و اصلاحیه هایی مواجه بوده که سعی شده در جهت رفع آنها اقدام شود تا شورای عالی استان ها به اساس و تکیه گاه واقعی خود دست پیدا کند.
کارآموز رفع این مشکلات را در گرو همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت دانست و افزود: این نهادها باید شورا را به عنوان بازوان و رابط میان مردم و خود بدانند؛ دولت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره همکاری هایی را داشته ولی در نهایت این مردم هستند که می‌توانند موفقیت شوراها را رقم بزنند و اگر ما به شرایط رای گیری، نتایج انتخابات و حضور مردم دقت کنیم، متوجه می‌شویم که نمره را مردم داده‌اند.
نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در ادامه به بحث چالش های پیش رو شوراها پرداخت و گفت: دو طرح مدیریت واحدشهری و درآمد پایدار شهرها در مجلس و دولت درحال رایزنی و انجام امور کارشناسی است؛ بحث کنونی ما مربوط به تقویت شوراهاست و نگاه به شورا باید بعنوان نهادی مردمی باشد نه نهاد اجرایی.
کارآموز با اشاره به محدود کردن اختیارات شوراها توسط مجلس خاطرنشان کرد: با این اقدام شوراها به شکل نمادین دموکراسی باقی می‌ماند؛ نمایندگان مردم و نهادهای دولتی باید در تعامل با شوراها باشند و این تعامل به تقابل تبدیل نشود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار