رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر : 10567
  • چاپ خبر : اصفهان موقعیت و جایگاه خود را در بین کلان‌شهرهای کشور داشته باشد

رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بهبود محیط کسب و کار یکی از برنامه‌های جدی شورای پنجم است، گفت: امام جمعه اصفهان در دیدار با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان رهنمون‌هایی را ارائه داشت.

به گزارش شورانیوز از  اصفهان، فتح‌الله معین با اشاره به دیدار منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان اظهار کرد: دیدار با بزرگان و مسؤولان شهر جزو برنامه‌های منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بوده که قبلا در ماه مبارک رمضان درخواست ملاقاتی با امام جمعه اصفهان از سوی منتخبین شورای پنجم شده بود.

وی افزود: در آن زمان به دلیل مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان این دیدار صورت نگرفت و امروز در خدمت ایشان حاضر شدیم که البته قبلا نیز ملاقاتی با استاندار اصفهان داشتیم.

رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: در دیدار منتخبین شورای پنجم با امام جمعه معارفه‌ای از اعضای منتخب شورای پنجم صورت گرفت و سوابق علمی و اجرایی منتخبان، برنامه‌های کلی مورد نظر آن‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط منتخبین شورای پنجم در این مدت گزارش شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش بر این بود که تألیف قلوب و آشنایی بیشتری بین منتخبان شورای پنجم و مدیران و کادر اجرایی شهرداری باشد که این را حرکت موفقیت‌آمیزی می‌دانستیم و این اطمینان‌بخشی به بدنه شهرداری بود که قطعا بدنه شهرداری همکاران شورا در راستای خدمت بیشتر به مردم شهر و در توسعه شهر خواهند بود.

معین تأکید کرد: این اقداماتی که در این جهت انجام شده بود خدمت امام جمعه اصفهان گزارش شد که ایشان از این اقدامات صورت گرفته اعلام رضایت کرده و در واقع مطالبی را رهنمون داشتند.

وی عنوان داشت: از جمله رهنمون‌های امام جمعه در دیدار با منتخبان شورای پنجم این بود که تلاش کنیم که اصفهان موقعیت و جایگاه خود را در بین کلان‌شهرهای کشور داشته باشد و همچنین ایشان به این موضوع تأکید داشتند که اصفهان دارای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های متعددی است که می‌تواند از رکود موجود در کشور کمتر آسیب ببیند و نخسین شهری باشد که شاهد رونق اقتصادی در آن باشیم.

رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان بیان کرد: ارائه خدمات بیشتر به مردم از جمله تأکیدات امام جمعه اصفهان در این دیدار بود و این بحث را نیز داشتند که در مراجعات مردمی و انجام کارها کرامت مراجعه‌کنندگان را در نظر داشته باشیم و برنامه‌ای در نظر بگیریم که مردم در ارتباط با شهرداری شاهد سلامت و شفافیت سیستم شهرداری و تسریع در انجام کارهای خود باشند و همچنین در شهرداری دچار مشکلات موجودی که در بسیاری از دستگاه‌های دولتی است، نباشند.

وی یادآور شد: همچنین امام جمعه در این دیدار تأکید داشتند که ما در مسائل شهرسازی و مسائل موجود در بین چند دستگاه اجرایی تعامل بیشتری را با استاندار، رئیس کمیسیون ماده  ۵ شهرسازی و سازمان راه و شهرسازی و میراث فرهنگی داشته باشیم که تسهیلاتی را از قبل برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری پیش‌بینی کنیم و این تسهیلات را توسعه بدهیم و به نوسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر کمک کنیم.

معین اضافه کرد: همچنین اگر قرار است که جایی را تغییر کاربری بدهیم، این موضوع را با مطالعات جامعی که انجام می‌دهیم، از قبل نسبت به انجام این موضوع اقدام کنیم و با مراجعه هر فرد نخواهیم این مورد را به کمیسیون ماده ۵ و مراجع مربوطه ارجاع کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی شورای پنجم این موضوع عنوان شد که بهبود محیط کسب و کار یکی از برنامه‌های جدی شورای پنجم است و در این زمینه ما فعال خواهیم شد که امام جمعه در این مورد ضمن اظهار خوشحالی از انجام این کار تأکید داشتند که در راستای انجام این کار باید مطالعات و برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل صورت بگیرد.

رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان ادامه داد: همچنین در بحث گردشگری مطالبای را عنوان کردند و بحث گردشگری را به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد رونق اقتصادی در شهر می‌دانستند و در راستای همکاری در گردشگری در راستای رونق گردشگری شهر تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان نیز اعلام کرد همان‌گونه که تاکنون از دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر در مقاطع مختلف حمایت می‌کردم و اگر انتقاد یا مطلبی بود، خود به آن‌ها منتقل می‌کردم با شورای پنجم نیز همین برنامه را خواهم داشت؛ امام جمعه اصفهان این اطمینان‌بخشی را داشت که روابط شورای پنجم با امام جمعه روابط خوب، مستحکم و سازنده خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار