رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
  • کد خبر : 10564
  • چاپ خبر : باید از «طلای کثیف»  درآمد کسب کرد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: وضعیت تفکیک پسماند تَر از خشک در شهر قزوین مطلوب نیست.

به گزارش شورانیوز از قزوین، محمدرضا صدیقی در جلسه ظهر امروز شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه تولید زباله به عنوان بزرگ‌ترین معضل است، اظهار داشت: برای رفع این معضل باید آموزش‌های تفکیک پسماند تر از خشک در مبدأ به شهروندان قزوین با هدف کاهش آن ارائه داد.

وی افزود: تفکیک پسماند تَر از خشک در مبدأ در شهر قزوین کمتر اتفاق افتاده است و این وضعیت، وضعیت مطلوب و مناسبی را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله در شهر قزوین ضروری است، ادامه داد: در تحقق این مهم باید آموزش‌های لازم به شهروندان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شود.

صدیقی بیان کرد: برگزاری بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از سایت محمدآباد می‌تواند در آشنایی آنها با اهمیت کاهش زباله مؤثر باشد و همین موجب زمینه ساز کاهش تولید زباله است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، طرح‌هایی برای تفکیک زباله تر از خشک تهیه شده اما این طرح‌ها تاکنون نتیجه خوبی نداشته که نیاز است یک بازنگری مجدد در بخش یاد شده صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه هر سال هزینه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزایش می‌یابد، مطرح کرد: برای تأمین این هزینه‌ها شهرداری از مردم پول أخذ می‌کند که روند مناسبی نیست و باید از زباله که امروز از آن با نام «طلای کثیف»  نام برده می‌شود، درآمد کسب کرد.

این عضو شورا  تصریح کرد: باید در افزایش بهای خدمات پسماند بررسی‌های جدی و دقیقی صورت بگیرد تا نتیجه بهتری در کسب رضایتمندی شهروندان قزوینی حاصل شود.

در ادامه جلسه، فرج‌اله فصیحی‌رامندی بیان کرد: باید در تعیین بهای خدمات پسماند افزایش صورت بگیرد زیرا هر ساله حقوق کارگران و هزینه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: اگر بخواهیم هزینه‌ها را پوشش بدهیم و در پایان سال جاری دچار کمبود بودجه نشویم، افزایش بهای خدمات پسماند امری ضروری است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله ۱۵ تا ۱۷ درصد حق‌الزحمه کارگران سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزایش می‌یابد، بیان کرد: برای پوشش دادن این هزینه‌ها، به ناچار باید بهای خدمات پسماند را افزایش داد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار