رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر : 10493
  • چاپ خبر : اجرای معماری اسلامی در اولویت کاری مسؤولان باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسؤولان استان باید در صدور پروانه ساخت به پروژه‌ها در بافت تاریخی شهر قزوین دقت کنند تا در آینده دچار مشکل نشویم.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، محمدرضا صدیقی  با بیان اینکه قزوین شهر دارالمؤمنین است، اظهار داشت: این شهر در دوره صفویه پایتخت کشور بوده و تلاش‌های بی‌شماری در معماری ایرانی و اسلامی آن صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در قزوین مردم مؤمن و با تقوا زندگی می‌کنند، نمای خانه‌های آن‌ها باید براساس معماری ایرانی و اسلامی باشد که از سال‌های گذشته این معماری به فراموشی سپرده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: در راستای اینکه بتوانیم فرهنگ معماری ایرانی و اسلامی را در قزوین نهادینه کنیم باید ابتدا مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از خود آغاز کنند تا مردم از آن‌ها درس گرفته و نسبت به این اقدام اهتمام بورزند.

صدیقی یادآور شد: تا زمانی که مسؤولان در معماری ایرانی و اسلامی ورود جدی نداشته باشند، نباید از مردم توقع داشت که در این راستا گام بردارند.

 اجرای معماری اسلامی در اولویت کاری مسؤولان باشد

این عضو شورا با اشاره به اینکه برج تجارت در کنار فضای تاریخی دروازه قدیمی بنا شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع جای تأمل دارد و نباید اجازه داد در کنار چنین فضاهایی نماهایی احداث شود که هویت شهر قزوین را خدشه‌دار کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری بناهای مختلفی را احداث می‌کند که باید اجرای معماری ایرانی و اسلامی را در اولویت خود قرار داده و در اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

صدیقی با بیان اینکه با اجرای پروژه‌هایی همانند برج تجارت مخالف نیستم، مطرح کرد: این پروژه‌ها باید در شهر قزوین نقطه‌یابی مناسبی شده و در مکان مناسب احداث شود تا به هویت و بافت تاریخی و بنای معماری ایرانی و اسلامی شهر صدمه‌ای وارد نکند.

وی تشریح کرد: پیشنهاد می‌کنم شهر قزوین به دو صورت سنتی و مدرنیته باشد تا پروژه‌هایی همانند برج تجارت در شهر مدرنیته ساخته شود زیرا چنین طرح‌هایی جایی در فضای تاریخی شهر ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: باید از گذشته تلاش در راستای عدم احداث پروژه‌هایی همانند برج تجارت در شهر سنتی صورت می‌گرفت و اجرای چنین پروژه‌هایی در بافت تاریخی شهر قزوین ممنوع می‌شد.

صدیقی تصریح کرد: مسؤولان استان باید در صدور پروانه ساخت به پروژه‌ها در بافت تاریخی شهر قزوین دقت کنند تا در آینده دچار مشکل نشویم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار