رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر : 10482
  • چاپ خبر : کمک مالی به زنان و کودکان بی سرپرست از وظایف بهزیستی است

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: یک درصد از جمعیت جهان در ایران جای گرفته ولی ۵ درصد از همین جمعیت را محرومان تشکیل می دهند از این رو اعلام یک روز به نام بهزیستی هشداری به مسئولان برای رسیدگی به وضعیت بهتر افراد نیازمند است.

به گزارش  شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: ایشان شاگردان بسیاری را پرورش داده اند و باید از این امام همام که رئیس مذهب شیعه شناخته می شود برای زندگی امروزی الگو گرفت.

وی افزود: فقه شیعه بعد از امام جعفر صادق (ع) به فقه جعفری معروف شد، به این دلیل که احکام فقهی امام جعفر صادق (ع) مهمترین منبع قوانین فقهی شیعه است.

امینی ادامه داد: فقه جعفری همانند فقه اهل سنت بر اساس قرآن، حدیث و اجماع شکل گرفته است اما تفاوت این دو در این است که فقه شیعه وزن بیشتری به عقل می‌دهد، اما فقه اهل سنت از نوعی قیاس در قوانین فقهی استفاده می‌کند.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: عمر بن حنظله (از شاگردان امام) در کتابش با عنوان مقبوله، از امام می‌پرسد چگونه اختلافات پیش آمده در میان امت باید حل و فصل شود و آیا کسی می‌تواند این اختلاف را به درگاه سلطان یا قاضی حکومتی ببرد؟

امام جعفر صادق (ع)   به این سؤال پاسخ منفی داده در عوض یک سیستم غیر رسمی قضاوت را پیشنهاد داده و می فرمایند که مردم باید به «کسانی که احادیث ما را روایت می‌کنند مراجعه کنند.» به این دلیل که امام چنین شخصی را قاضی و حکم شما قرار داده است.

کمک مالی به زنان و کودکان بی سرپرست از وظایف بهزیستی است

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به ۲۵ تیرماه، روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: بیست و پنجم تیر هر سال، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نام گذاری شده است، سازمانی که مبنای به وجود آمدنش کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی خانواده های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی آنان بوده است.

امینی بیان کرد: از مهم ترین برنامه های سازمان بهزیستی، سرپرستی و کمک مالی به زنان و کودکان بی سرپرست است. در هر جامعه افرادی هستند که جزء گروه های آسیب دیدگان اجتماعی شمرده می شوند، در این میان، باید فرزندان بی سرپرست، بدسرپرست یا محروم از پدر و مادر را جزء این گروه قرار داد.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: نامگذاری چنین روزی، از میزان اهمیت آن در نظام جمهوری اسلامی خبر می دهد و باید مسئولان به چنین سازمانی به منظور رسیدگی به اوضاع نیازمندان بیشتر توجه کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان بیان کرد: یک درصد از جمعیت جهان در ایران جای گرفته ولی ۵ درصد از همین جمعیت را محرومان تشکیل می دهد از این رو اعلام این روز هشداری به مسئولان برای رسیدگی به وضعیت بهتر این افراد است.

امینی با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گفت: قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت نتیجه تحولات عظیم در صحنه داخلی ایران و سیاست بین‌المللی و نیز حوادث و رویدادهای جبهه‌های نبرد بود.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اگرچه در ابتدا با نویدهای ناپایدار پیروزی برای صدام جنایتکار همراه بود ولی این روند از سال ۶۱ روند معکوسی پیدا کرد،   ارتش عراق پس از عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ در یک روند صعودی، پذیرای شکست شد و سرانجام، در عملیات والفجر ۸ در عین ناباوری فاو را از دست داد.

وی اضافه کرد: اگرچه قطعنامه ۵۹۸ انتظار کامل جمهوری اسلامی ایران را برآورده نکرده است، لیکن در مقایسه با قطعنامه‌های قبلی سازمان ملل متحد از ویژگیهای خاصی برخوردار است، مخصوصا بند ۶ قطعنامه که در باب تعیین آغازگر جنگ است.

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به فعالیت گروهک های تروریستی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد آزادی مناطق اشغالی باشیم، همچنین این دشمنان به یقین بدانند که هیچ گاه نمی توانند خدشه ای به ایران اسلامی وارد کنند، نمونه این ادعا حمله موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار