رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
  • کد خبر : 10469
  • چاپ خبر : طرح جامع پسماند نیاز به بازنگری دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: طرح جامع پسماند طرح مورد قبولی است اما نیاز به بازنگری در کمیسیون خدمات شهری و خدمات شهری شهرداری دارد.

به گزارش شورانیوز از همدان، کامران گردان ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری، به دنبال طرح نامه‌ای در خصوص نوسازی و بازسازی تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر، اظهار کرد: مصوبه‌ای به منظور ضامن شدن تاکسیرانی برای تاکسی‌داران در اخذ تسهیلات برای نوسازی به کمیته انطباق ارسال شد که این کش و قوس حدود ۶ ماه ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی تاکسی‌ها به دلیل ماندن مصوبه در کمیته انطباق مانده است،‌گفت: مشکل اصلی تبدیل به احسن تاکسی‌ها نبود ضامن برای تاکسی‌داران در دریافت تسهیلات است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان با اشاره به طرح پسماند، ‌بیان کرد: طرح جامع پسماند طرح مورد قبولی است اما نیاز به بازنگری در این کمیسیون و خدمات شهری شهرداری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح فرهنگ‌سازی یکنواخت جواب نداده است، افزود: باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما، اطلاع‌رسانی و اقداماتی به منظور فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه بیرون گذاشتن زباله انجام شود؛ فرهنگ‌سازی و قانون اهرم‌های در دست مدیریت شهری است.

زباله‌گردی به راه‌های مختلف در حال افزایش است

گردان با تأکید بر اینکه زباله‌گردی به راه‌های مختلف در حال افزایش است، تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر در سطح شهر باید در قرارداد جمع‌آوری و پرس زباله‌ها بازنگری صورت گیرد.

وی به پرس ۳۰۰ تن زباله در حال حاضر اشاره کرد و ادامه داد: کارخانه کمپوست اکنون وضعیت نیمه‌تعطیل دارد در حالی که قرار بر این بود فاز دوم نیز در این کارخانه راه‌اندازی شود و اگر بنابر وضعیت موجود بود چرا برای ایجاد آن هزینه شد؟!

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: کارخانه کمپوست همدان باید مجدداً به طور کامل برقرار و کمپوست تولید کند.

وی در ادامه اعتراض مردم به شیرابه زباله‌ها را مطرح کرد و  یادآور شد: در بیشتر خیابان‌های اصلی شهر بحث شیرابه زباله‌ها دیده می‌شود که به منظور رفع این مشکل باید باکس‌های جدید خریداری و استفاده شود؛ در صورت عدم خرید باکس‌های جدید شست‌وشو و رنگ‌آمیزی اورژانسی باکس‌ها در اولویت قرار گیرد.

گردان با اشاره به مصوبات این جلسه، تأکید کرد: بررسی مجدد و اجرای طرح جامع پسماند، تهیه باکس‌های زباله و انجام‌فرهنگ‌سازی متمرکز از طریق سازمان پسماند از مصوبات این جلسه است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز بیان کرد: در کمیسیون خدمات شهری گسترده‌ترینپیگیری خدمات شهری را شاهد هستیم.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه پسماند و جمع‌آوری زباله از مقصد در سطح شهر تعریف شده است، گفت:  راه‌اندازی سایت پردازش زباله اتفاق نامبارکی بود چراکه این اقدام یک حرکت چندجانبه اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی است که موفق عمل نشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث سایت پردازش زباله و طرح جامع پسماند از کلانشهرهایی همچون تهران،‌ اصفهان،‌ تبریز و… که این طرح را با موفقیت اجرایی کرده‌اند الگوبرداری کنیم.

محمدعلی پرزاد عضو شورای شهر همدان نیز با انتقاد از انباشت زباله در محل دپوی زباله، ادامه داد: در صورتی که زباله‌های انباشت شده به کمپوست تبدیل نشود در آینده بحران خطرناکی ایجاد خواهد شد.

علی‌اکبر نظری عضو شورای شهر همدان نیز باکس‌های زباله موجد را دارای دو تا سه مشکل دانست که در صورت تهیه باکس‌های جدید باید رفع این مشکلات مدنظر باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار