رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
  • کد خبر : 10465
  • چاپ خبر : شوراهای اسلامی شهر نقش مهمی در تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور دارند

معاون دولت و امور کمیسیون های شورای عالی استانها گفت: تثبیت جایگاه تقنینی و نظارتی شوراهای شهر و روستا هدف اصلی اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌هاست.

به گزارش شورانیوز ، مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها به عنوان فرصت هم‌افزایی و اشتراک تجربه‌ها و راهکارهای اجرایی تصمیم‌سازان و مدیران شهرهای کشور مطرح است که پنجاه و هشتمین اجلاس آن از صبح امروز در تبریز و به میزبانی شهرداری این شهر در حال برگزاری است.

آخرین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در دوره چهارم با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی فعالیت این دور از شورا، ۲۱ و ۲۲ تیر سالجاری به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

شوراهای اسلامی شهر نقش مهمی در تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور دارند 
معاون دولت در امور کمیسیون های شورای عالی استانها گفت: شوراها به همه امور محلی دسترسی و آگاهی دارند و همواره در دسترس هستند که این ظرفیت می تواند دولت را برای رسیدن به اهدافش کمک کند و با توجه به جایگاه شوراها در قانون اساسی و نقش نظارتی آن بر اجرای مصوبات دولت در استان ها می توان موانع تحقق برنامه ششم توسعه را رفع کرد.

منصور روشناسی با اشاره به تمرکز بیشتر شوراها بر وظایف اصلی خود تصریح کرد: جلوگیری از ایجاد شکاف در فراکسیون های اکثریت و اقلیت شورا های اسلامی شهر می توان سیستم نظارتی این پارلمان محلی را تقویت کند و شورا جای تضارب آراست و می توان با بهره گیری از تجربیات یکدیگر در انتخاب شهردار کارآمد برای کلانشهره موفق عمل کرد و در این میان رصد عملکرد شهرداران موفق در اجرای پروژه های کلان شهری ضروری است و ابقا این شهرداران در ادوار مختلف، زمینه ایجاد مدیریت واحد شهری را فراهم می کند.

وی همچنین اظهار داشت: جمع بندی فعالیت های دور چهارم شوراهای اسلامی شهرها در کمیسیون های تخصصی و انتقال نتیجه به دور پنجم، توان تصمیم گیری درست در انتخاب شهردار، میزان موفقیت اجرای مصوبات در رشد درآمدهای پایدار و هزینه های شهرداری ها و پیگیری پروژه های در حال اجرا را افزایش می دهد.

معاون دولت در امور کمیسیون های شورای عالی استانها هدف اصلی برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی را تثبیت جایگاه شورا در شالوده سیستم تقنینی و نظارتی نظام دانست و گفت: با توجه به پیش بینی و رفع بحران های احتمالی در برنامه پنج ساله ششم توسعه و نقش نظارتی شوراها در ابعاد محلی، با تعامل درون گروهی شوراها در راستای سیاست های کلی سند چشم انداز ۱۴۰۴ در دور پنجم می توان تعامل منطقی با دستگاه های اجرایی دولت برقرار کرد و در مقابل نتیجه اختلاف افکنی و ایجاد فراکسیون های اقلیت و اکثریت چیزی جز زوال و انحراف از اهداف اصلی نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار