رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
  • کد خبر : 10414
  • چاپ خبر : راه اندازی آزمایشی فاز سوم خط یک مترو

به گفته شهردار اصفهان با همت کارکنان سازمان قطارشهری اصفهان و حمایت‌های جدی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این زمینه، آخرین تست‌های فاز سوم با عبور قطار از خط و بخش‌های باقیمانده صورت گرفته و قرار است که مسافرگیری قطارشهری از ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی به زودی انجام شود.

به گزارش  شورانیوز از اصفهان ، بیست سوم مهرماه ۹۴بود که آرزوی دیرنیه مردم شهر اصفهان محقق شد؛ پس از ۱۴ سال انتظار، صدای سوت مترو در شهر اصفهان طنین انداز شد تا بارقه امید به پیشرفت و آبادانی شهر در دل مردم شهر جانی تازه بگیرد.

بر این اساس در سال ۹۴، فاز اول خط یک مترو از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه باهنر در خیابان کاوه راه اندازی شد. پس از آن نیز در سال ۹۵ فاز دوم خط یک از ایستگاه باهنر تا ایستگاه تختی به بهره برداری رسمی رسید.

و هم اکنون پس از سالها انتظار فاز سوم این پروژه از ایستگاه تختی تا میدان آزادی آماده بهره برداری است و برای انجام تست های اولیه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در این باره با اشاره به آخرین وضعیت قطارشهری اصفهان و تلاش‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در این حوزه می گوید: قطارشهری اصفهان با انجام تست‌های راه‌اندازی به منظور بهره‌برداری از ادامه خط یک، با تلاش شبانه‌روزی و جهادی مدیریت شهری و قطارشهری اصفهان، به زودی در ایستگاه آزادی اصفهان مسافرگیری می‌کند.

وی ادامه می دهد: با راه‌اندازی فازهای اول و دوم قطارشهری اصفهان در سال‌ گذشته و نیاز اساسی مردم به مترو به عنوان یک حمل و نقل پاک، مدیریت شهری اصفهان طی دو سال گذشته، تلاش های شبانه‌روزی را به منظور تکمیل فاز سوم خط یک قطارشهری اصفهان داشته است.

شهردار اصفهان اضافه می کند: همت کارکنان سازمان قطارشهری اصفهان و حمایت‌های جدی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این زمینه، آخرین تست‌های فاز سوم با عبور قطار از خط و بخش‌های باقیمانده صورت گرفته و قرار است که مسافرگیری قطارشهری از ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی به زودی انجام شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه اولویت اصلی مدیریت شهری، افزایش خدمت‌رسانی به مردم و عبور قطار از ادامه خط یک به شمار می‌رود، می گوید: در این مرحله، قطار با عبور از ایستگاه‌های امام حسین(ع) و انقلاب به ایستگاه سی و سه پل می‌رسد و در ایستگاه‌های شریعتی و آزادی نیز توقف خواهد کرد.

وی تاکید می کند: طبق قول‌های داده شده در ماه‌های گذشته، بهار امسال صدای سوت قطار در ایستگاه آزادی اصفهان شنیده شد و پس از تست‌های مختلف راه‌اندازی و آماده‌سازی شرایط، ظرف مدت کوتاهی، مسافرگیری از ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

راه اندازی آزمایشی فاز سوم خط یک مترو 

جواد شعرباف مشاور شهردار اصفهان نیز در این خصوص گفته است: شهروندان تا سه هفته آینده که تست های فاز سوم خط یک مترو تکمیل شد، می توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی تا میدان آزادی از مترو استفاده کنند.

وی اظهارمی کند: هم اکنون در راه اندازی آزمایشی تست هایی از جمله تست گرم، مخابراتی، سیگنالی، ترن ها ظرف دو تا سه هفته انجام می شود تا خط آمادگی پذیرش مسافر را پیدا کند.

مشاور شهردار اصفهان در خصوص فاز سوم خط یک مترو توضیح می دهد که فاز سوم مترو از ایستگاه تختی تا میدان آزادی به طول پنج کیلومتر و پنج ایستگاه شامل ایستگاه امام حسین(ع)، ایستگاه انقلاب، سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی است که در این میان سه ایستگاه  سی و سه پل، شریعتی و میدان آزادی آماده است ولی ۲ ایستگاه دیگر تا پایان سال تکمیل می شود البته سعی بر آن است که یکی از این ۲ ایستگاه تا دی ماه به بهره برداری برسد.

مشاور شهردار اصفهان اظهارمی کند: قطار در ارتفاع بیش از ۲۰ متر در زیر زمین که عمیق ترین آن در ایستگاه کوی امام با ارتفاع ۲۸ متر قرار دارد، در حال حرکت است بنابراین باید تست های لازم در این زمینه انجام شود.

شعرباف تصریح می کند: در حال حاضر ساعات کار مترو از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعداز ظهر است که این ساعت به ۶:۳۰ بعدازظهر تغییر خواهد کرد تا بتوانیم مدارس و کارمندان را پوشش دهیم ولی با تکمیل خط این زمان به ساعت ۱۰ شب تغییر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار