رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
  • کد خبر : 10391
  • چاپ خبر : تصویب ساماندهی تخصیص سوخت ناوگان حمل بار شهری قزوین

در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین ساماندهی تخصیص سوخت ناوگان حمل بار شهری قزوین مصوب شد.

به گزارش شورانیوز از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور فرج‌اله فصیحی‌رامندی، رئیس و سایر اعضا ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

در این جلسه مطرح شد، در راستای اجرای مصوبه وزارت کشور در خصوص تخصیص سوخت ناوگان گازوئیل‌سوز، باید براساس پیماش، سوخت ناوگان حمل بار شهری قزوین اعم از مسافری و باربری تخصیص شود.

با اجرای این طرح، طبق ضوابط قانونی تمام خودروهای درون‌شهری قزوین ساماندهی می‌شود تا سهمیه سوخت براساس پیمایش به آنان اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: ۲۰۰ اتوبوس و برخی خودروهای درون‌شهری زیر پوشش شهرداری قزوین بوده که با سوخت گازوئیلی به آنان سرویس ارائه می‌شود.

 حکمت‌اله داودی خاطرنشان کرد: دولت در مصرف سوخت گازوئیلی حساسیت دارد و براساس کارکرد این سوخت را به رانندگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین GPS در خودروها نصب می‌شود تا براساس کارکرد رانندگان، سوخت گازوئیلی به آن‌ها اعطا شود؛ این طرح در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود و فقط مختص قزوین نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین باید برای رانندگان پروانه فعالیت و اشتغال صادر کند تا سوخت گازوئیلی به آن‌ها اعطا شود؛ در غیر این صورت سوخت گازوئیلی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

داودی عنوان کرد: هزینه صدور پروانه فعالیت ناوگان باری و همچنین هزینه صدور پروانه اشتغال رانندگان ناوگان باری به جزو هزینه آموزش، پایین‌تر از سه و نیم تن ۵۰۰ هزار ریال، بین سه و نیم تا ۶ تن ۷۰۰ هزار ریال و بیش از ۶ تن ۱۰۰ هزار ریال است.

این مسؤول ادامه داد: هزینه تمدید هر یک از پروانه‌ها زیر سه و نیم تن، بین سه و نیم تا ۶ تن و بیش از ۶ تن به ترتیب ۲۵۰ هزار ریال، ۳۵۰ هزار ریال و ۵۰۰ هزار ریال است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: گذراندن دوره آموزشی تنها در دریافت پروانه اشتغال لازم بوده که بیشترین نرخ آن، ساعتی ۶ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است در پایان جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به لایحه ساماندهی تخصیص سوخت ناوگان حمل بار شهری رأی داده و آن را مصوب کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار