رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر : 10390
  • چاپ خبر : بی اعتمادی در بدنه مردم در مورد نظام بانکی کشور/تامین اعتبارات مالی برای ساخت خط دوم قطار شهری

رئیس شورای شهر اصفهان از تامین اعتبارات مالی برای ساخت خط دوم قطار شهری خبر داد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی ، با اشاره به موضوع تامین منابع مالی خط دوم قطار شهری اظهار کرد: قرار داد تامین منابع خط دوم قطار شهری به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری شرکت شهر آتیه وابسته به بانک شهر منعقد شده است.

وی افزود: بر این اساس قرار است، ۵۰ درصد از منابع توسط شهرداری اصفهان به صورت ملکی، ۲۵ درصد منابع نقدی توسط تسهیلات بانک شهر و ۲۵ درصد نیز به صورت نقدی توسط شهرداری در مدت ۴ سال تامین شود.

به بانک های مطمئن نباید بی اعتمادی شود

رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به نابسامانی در نظام بانکی کشور اضافه کرد: گاهی اوقات با خبر می شویم که در بدنه مردم بی اعتمادی عجیبی در مورد نظام بانکی کشور رخ داده است.

امینی افزود: از این رو دولت باید در ارائه مجوزهای موسسه های مالی و سود های بانکی تجدید نظر کند تا شاهد رونق اقتصاد که با کاهش سود های بانکی همراه است باشیم.

وی افزود: باید توجه داشت که تحقق شعار سال در گرو کاهش سود های بانکی است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این گیر و دار اختلال در سیستم های بانکی و موسسات مالی به بانک های معتبر هم بی اعتمادی می شود گفت: به عنوان مثال بانک شهر که سالیان درازی است شهرداری با سرمایه گذاری در آن اعتباری کسب کرده است مورد هجمه هایی قرار گرفته که اعتماد مردم را از این بانک سلب می کند.

مهم ترین اثر مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر معظم انقلاب است

امینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به روز کشف حجاب توسط رضا شاه گفت: رضا شاه کشف حجاب را پس از سفر به ترکیه وارد ایران کرد، همچنین علائم هیئت های مذهبی که امروزه استفاده می شود ریشه در آن دوران دارد.

وی با اشاره به ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۶۲  سالروز گشایش اولین مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری به فرمان امام تاسیس شد و مهم ترین اثر این مجلس انتخاب رهبر معظم انقلاب در خرداد ۶۸ بود.

امینی اضافه کرد: از جمله مهم ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است که تا به امروز برقرار بوده و امیدواریم در ادامه هم دفاع مردم از این اصل و رکن اساسی ادامه داشته باشد.

رئیس شورای شهر اصفهان  با اشاره به ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ افزود: در این روز به دستور رضاخان به مسجد گوهرشاد حمله شد و تعداد زیادی از مردم بی گناه کشته شدند که یاد و خاطر شهدای مسجد گوهرشاد را نیز گرامی می داریم.

امینی با اشاره به ۲۱ تیرماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای نیز بیان کرد: این روز به بهانه سالروز نبرد تاریخی امام علی (ع) با جنگ آور تاریخی عرب (امر ابن عَبدِوَد) نامگذاری شده است چرا که در این روز امام علی با بزرگ مردی در برابر این شخص (ع) فرهنگ پهلوانی را در طول تاریخ ماندگار کردند.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: انتظار است تا به بهانه این روز هم که شده، به ورزشگاه ها و زورخانه های شهر توجه ویژه ای شود تا فرهنگ پهلوانی همیشه جاری و ساری باشد.

ورود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در سه ماهه سوم سال جاری

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به افزایش تعداد توبوس های شهری گفت: در اعتبارات سال های ۹۴ و ۹۵ جهت خرید تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری پیش بینی های لازم برای تامین اعتبارات با مشارکت بانک شهرصورت گرفته است.

امینی بیان کرد:بر همین اساس چندی پیش تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس ۱۵ متری جهت استفاده در خط سامانه تندرو شرقی_غربی وارد شبکه اتوبوسرانی شد و در هفته گذشته نیز تعداد ۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر تحویل گرفته شده و تا کمتر از یک ماه دیگر هم تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر وارد خطوط اتوبوسرانی می شود.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: قرارداد ۳۵۰ دستگاه دیگر هم که سال گذشته به فروشنده ابلاغ شده است تا دو سه ماه آینده به نتیجه خواهد رسید و امیدواریم اتوبوس های مذکور در سه ماهه سوم سال به شرکت اتوبوسرانی اصفهان تحویل داده و وارد شبکه خطوط اتوبوسرانی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار