رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر : 10348
  • چاپ خبر : مشکلات اخیر به علت خلاء های قانونی در انتخابات بوجود آمد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها: متاسفانه به علت خلاء های قانونی در انتخابات اخیر مشکلاتی بوجودآمد که همین امر موجب شده نتیجه انتخابات برخی شهرها هنوز هم مورد تائید قرار نگیرد.

به گزارش شورانیوز ، نرگس کمالی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها درباره مصوبات جلسه کمیسیون فرهنگی امروز اظهار کرد: مباحثی که در این جلسه مطرح شد بررسی مواد  ۷۴ و ۷۳ قانون تشکیلات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی سراسر کشور بود.

وی افزود: متاسفانه به علت خلاء های قانونی  در انتخابات اخیر مشکلاتی بوجود آمد که همین امر موجب شده نتیجه انتخابات برخی شهرها هنوز هم مورد تائید قرار نگیرد.

کمالی ادامه داد: براین اساس ما طرحی را پیشنهاد دادیم که سه نماینده مجلس و دو نفر از شورای نگهبان و دو نفر از قوه قضائیه در هیاتی مرکزی شرکت داشته باشند و در سطح استان نیز یا مدیر کل دادگستری و یا یکی از معاونین شورای نگهبان نماینده ای اعلام کنند که بر روند انتخابات نظارت داشته باشند و امید داریم مجلس محترم نگاه مثبتی نسبت به طرح ارائه شده داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی استان ها گفت: طرح بعدی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بود. با توجه به  این که در تعدادی از شهر های ما جاده های ساحلی  و انهار طبیعی وجود دارد و از طرفی در بعضی از این شهرها رودی گذر می کند طرحی را در دست انجام داریم تا قاونو توزیع عادلانه اب اصلاح شود تا  شهداری ها بتوانند با مصوبه شورا در حریم رودخانه ها و انهار بحث فضاسازی فضای سبز و بهسازی و مناسب سازی در بستر رودخانه ها داشته باشند البته با حفظ حریم بدون هیچ گونه ابنیه سازی بتوان از این فضا برای منافع  عمومی مردم استفاده کنیم.

کمالی در پایان اظهار کرد: طرح آخری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت طرح احداث تونل مشترک شهری که توسط کمیسیون در اجلاس گذشته مطرح و به  تصویب  رسید که قرار  در اجلاس آتی شورای عالی استانها اصلاحاتی مطرح و مجددا به تصویب برسد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار