رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
  • کد خبر : 10271
  • چاپ خبر : تقویت اعتماد شهروندان به عنوان مهم ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری

قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ضرورت تقویت اعتماد شهروندان و کسب رضایت آنان به عنوان مهم ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری، اظهار داشت: عدم توجه به معضلات شهری موجب قانون گریزی شهروندان می شود و ضروری است مرتفع سازی معضلات در راس اقدامات قرار گیرد.

به گزارش شورانیوز از کرج ، مصطفی رضاحسینی با بیان این مطلب افزود: وجود معضل های بزرگ شهری از جمله ترافیک، عدم رعایت قوانین عبور و مرور، نبود فرهنگ شهر نشینی، آلودگی هوا و … زمینه های بی اعتمادی را میان شهروندان فراهم می کند که این امر در نهایت میل به قانون گریزی را افزاییش می دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه در کنار ساخت فضاها و کالبد شهر باید به برقراری روابط معقول میان محیط و وضع اجتماعی و فرهنگی توجه کرد، گفت: بسیاری از بحران های بزرگ در  زندگی شهری ریشه در ضعف فرهنگ بومی و محله ای دارد و اصلاح رفتار شهروندان، رفع معضلات شهری همچنین وجود فرهنگ مناسب شهر نشینی این بحران ها را مرتفع می کند.

وی، ایجاد تعادل میان فرهنگ اجتماعی، تاسیسات شهری، نظام حمل و نقل، کالبد شهر و کاربرها و مسئولان شهری را راهکاری مناسب برای مرتفع سازی معضلات شهر دانست و گفت: مدیریت شهری کرج باید در تحقق این مهم نقشی فعال داشته باشد.

قائم مقام شهردار کرج اولین گام در ارتقای فرهنگ شهرنشینی را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان ذکر و عنوان کرد: مدیریت شهری کرج در زمینه اطلاع رسانی اقدامات تا کنون عملکردی مطلوب داشته و باید این روند را ادامه دهد.

رضاحسینی اضافه کرد: در حال حاضر از فناوری اطلاعات می توان استفاده های موثری در زمینه های مختلف کرد و اطلاعات مفیدی را در زمان کوتاه با صرف هزینه در اختیار شهروندان قرار داد؛ تنها در این صورت می توان اعتماد شهروندان و از همه مهم تر رضایت آنان را برای مشارکت جلب کرد.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: رعایت قانون شهروندی امری مهم در پیشبرد اهداف مدیریت شهری است و بهره گیری از راهکارهایی که منجر به تحقق این مهم شود باید مورد توجه مسئولان ارشد شهری قرار گیرد که مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه ای نسبت به تحقق این مهم دارد و رفع نسبی معضلات شاهدی بر این مدعی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار