رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
  • کد خبر : 10257
  • چاپ خبر : اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه جویی یک ضرورت است/ منابع آب های زیر زمینی جایگزین ندارند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد آب شهر تهران از منابع زیر زمینی تامین می شود که این منابع غیر قابل جایگزین هستند لذا باید از هر امکانی برای صرفه جویی چه از سوی مردم و چه از سازمان آب استفاده کنیم.

به گزارش شورانیوز ، مهدی چمران در سیصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا با اشاره به هشدار رییس کمیسیون امنیت مجلس که موضوع آب را یک مسئله امنیتی اعلام کرده است، گفت: اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه جویی توسط مردم و خود نهادهای دولتی و سازمان آب یک ضرورت است.

چمران ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران از منابع آب های زیر زمینی استفاده می شود اما باید بدانیم که این منابع جایگزین ندارند و به زودی روزی می رسد که نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ۵۰ درصد آب تهران از طریق سد ها و ۵۰ درصد دیگر از منابع زیر زمینی تامین می شود و این در حالی است که منابع زیر زمینی غیر قابل جایگزین هستند لذا باید از همه امکانات برای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم و نهاد ها و سازمان ها استفاده شود.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، چمران همچنین خاطر نشان ساخت: بر اساس گفته های مدیر عامل سازمان آب و فاضلاب در حال حاضر ۲۰ درصد آب در انتقال آب از تصفیه خانه ها به منازل هدر می رود لذا اصلاح شبکه های انتقالی آب نیز باید از سوی سازمان آب در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار