رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
  • کد خبر : 10250
  • چاپ خبر : نمایندگان مردم تبریز در مجلس پاسخگوی تخلفات انتخاباتی باشند

عضو شورای شهر چهارم با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر از نمایندگان مردم تبریز در مجلس خواست پاسخگوی این تخلفات باشند.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، در جلسه شورای شهر تبریز علی فخر آذر در نطق پیش از دستور با تقدیر از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی این حضور را حماسی و سرنوشت ساز نامید.

وی ضمن تبریک به اعضای شورای شهر جدید با اشاره به این مسئله که هرکجا و هر وقت مسائل سیاسی و جناحی نمود بیشتری پیدا کرده است ارگان‌ها و نهادها دچار مشکل شده‌اند، ابراز داشت: در سال‌های گذشته کشور توسط هر دو جانح اصولگرا و اصلاح طلب اداره شده اما به دلیل همین حواشی توفیقاتشان در زمینه خدمت به مردم کمتر بوده و اگر بخواهیم ارزش‌های انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند باید از ایجاد فضای دوقطبی در کشور جلوگیری کنیم.

این عضو شورای شهر تبریز با تقدیر و تشکر از سپاه درباره پاسخ به حوادث تروریستی مجلس اظهار داشت: از سپاه به نوبه خودم متشکرم که پاسخ صریح و قاطعانه به این مسئله داد همچنین از مقام معظم رهبری به خاطر انتخاب شایسته سید علی آل هاشم به عنوان امام جمعه مردم شریف تبریز نیز تشکر می‌کنم.

وی در حاشیه سخنانش گریزی به نحوه برگزاری انتخابات شوراها زد و بیان کرد: متاسفانه انتخابات شوراها همیشه با اشکالاتی مواجه بوده است، یک تعداد از نمایندگان مجلس در مواردی که به نفع خودشان است لایحه تصویب می‌کنند و تایید صلاحیت افراد سیاسی به دست افراد سیاسی که خودشان نیازمند تایید صلاحیت هستند سپرده شده است.

فخرآذر با اشاره به حواشی تایید صلاحیت نامزدهای شورای شهر نیز توضیح داد: برای اولین بار بود که فردی تایید صلاحیت می‌شد و بعد رد صلاحیت، کسانی که به عنوان افراد خودی در کنار نمایندگان مجلس حضور داشتند دست به معاملات سیاسی می‌زدند و اگر نمایندگان مجلس از این موضوع خبر داشتند که شریک جرم آنها هستند و اگر خبر نداشتند باید بگویند چرا با آبروی افراد بازی کردند.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از این مسئله که چرا اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای تبریز باید نمایندگان دیگر شهرها باشند، افزود: نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی باید پاسخگوی این مسئله باشند.

وی در ادامه از اعضای شورای شهرجدید درخواست کرد که لوایحی که در شورای چهارم تصویب شده است اما ناقص مانده است را پیگیری کنند که از جمله‌ی آن‌ها اصلاح ساختارهای سازمان شهرداری، پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه، مساله حاشیه نشینی و مسیرگشایی است.

فخر آذر با انتقاد از وضعیت دریاچه ارومیه، این مساله را نه یک مساله زیست محیطی بلکه جز حقوق شهروندی مردم دانست و افزود: دولت تاکنون علی رغم شعارهای انتخاباتی یک ریال برای احیای این دریاچه به صورت مستقیم اختصاص نداده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار