رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر : 10220
  • چاپ خبر : آخرین جلسه علنی شورای چهارم شهر تبریز/بودجه ۴ میلیاردی شورای شهربرای لوایح هبه ای

آخرین جلسه علنی شورای چهارم تبریز با بررسی و تصویب چند لایحه برگزار شد ، رییس شورای اسلامی شهر تبریز بودجه هزینه شده برای لوایح هبه ای این شورا را چهار میلیارد عنوان کرد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، یک صد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز یکشنبه در حالی با قرائت نامه های فرمانداری و بررسی چند لایحه در خصوص افزایش هزینه هیئت های ارزیابی شهرداری از شش هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان در صحن علنی این شورا برگزار شد که در نهایت این لایحه افزایشی بعد از سه بار رأی گیری، با مخالفت اعضای شورا مواجه شد و رأی نیاورد.

بودجه ۴ میلیاردی شورای شهر تبریز برای لوایح هبه ای

رئیس شورای چهارم اسلامی تبریز در این جلسه با اشاره بر مناسبت های هفته ای و تبریک آن ها اظهار داشت: شورا تا سیزدهم مرداد دایر است و تعطیلی در کار نیست.

شهرام دبیری در جلسه امروز در خطاب به اعضای شورا ادامه داد: شاید در این دوره لوایح هبه ای ما از نظر تعداد زیاد بود اما زمان صرف شده برای بررسی لوایح دیگر نیز بیشتر از این لوایح بوده است.

وی با بیان اینکه لوایح هبه به منزله بخشش و بذل شورا نیست، گفت: کل بودجه در نظر گرفته شده برای لوایح هبه ای حداکثر چهار میلیارد بوده است.

سازوکار تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر باید مورد تجدید نظر قرار گیرد

علی فخر آذر دیگر عضو شورای چهارم در نطق پیش از دستور خود، ضمن حمله تند خود به بعضی از نمایندگان مجلس به حماسه آفرینی مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهرها اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت، یکی از انتخابات بزرگ و پرشور ایران است، اظهار داشت: با آرزوی توفیق به منتخبین دولت و شورا، انتظار داریم همه منتخبان در جهت برطرف سازی مشکلات مردم حرکت کنند.

وی در همین راستا با انتقاد از حاکمیت دوقطبی و جناح بندی بر جامعه تصریح کرد: هر زمان که سیاست جناح و قطب بندی در جامعه برجسته شده است، چاره ساز برطرف سازی مشکلات کشور نشده است.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر خواهان برطرف سازی مشکلات کشور هستیم و می خواهیم اصول اساسی و ارزش های والای اسلامی در کشور حفظ شود، باید از راه اصلاح گرایی وارد شویم و با روحیه انقلابی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گوهر و ذات اصولگرایی و اصلاح طلبی را به عنوان نمونه و الگوی موفقی از حکومت اسلامی نمایان سازیم.

چرا که تا زمانی که اصلاح طلبان و اصول گرایان بر روحیه انقلابی اهتمام نورزند نمی توانند مشکلات کشور را برطرف سازند.

وی در ادامه با تکیه بر پاسخ مستحکم سپاه به حادثه تروریستی مجلس، این اقدام را شایسته قدردانی دانست و ادامه داد: انتخابات شورای اسلامی همیشه با اشکال مواجه بوده، و در این دوره نیز، سوء استفاده بعضی نمایندگان مجلس از اصل ۱۰۰ قانون اساسی مشهود بوده است و متأسفانه بعضی از نمایندگان در خصوص رسیدن به منافع شخصی از این اصل به نفع خود سوء استفاده کرده اند.

رئیس شورای شهرستان تبریز با بیان اینکه بعد از تأیید هیئت مرکزی انتخابات دوباره رد صلاحیت انجام شده است، ابراز داشت: اعضای هیئت نظارت به هر کاری دست زده اند و حتی اطرافیان بعضی از آن ها اقدام به معاملات سیاسی و پولی کرده اند و جا دارد برای ابهامات در این خصوص پاسخگویی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در فرایند انتخابات  تجدید نظر شود، گفت: باید فرایند تأیید صلاحیت از دست نمایندگان مجلس خارج و به ارگان مناسبی از جمله شورای نگهبان واگذار شود.

وی هم چنین با تکیه بر مصوبه اصلاح ساختار سازمان های شهرداری گفت:برای پیشرفت و توسعه شهر باید مصوبه مذکور اجرا شود.

فخر آذر با تأکید بر احیای دریاچه ارومیه و بیان اینکه مسئله دریاچه موضوع حیاتی است، تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه باید از مسائل سیاسی جدا شود و این مسئله زیست محیطی باید مورد اهتمام همه قرار گیرد.

وی در پایان با تأکید بر توجه ویژه به مسئله حاشیه نشینی و مسیر گشایی ها شورای چهارم را شورای متحمل و عاقل خواند و گفت: امیدواریم شورای پنجم نیز پرداختن به این موضوع ها را فراموش نکند.

گفتنی است جلسه امروز شورای شهر تبریز با تمدید زمانی تا ظهر برگزار شد و در نهایت لایحه تخفیف ۵۰ درصدی عوارض مرتبط با تغییر کاربری هشت واحد در پاساژ کاروس به تصویب رسید و بدهی یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومانی به این پروژه تعلق گرفت.

این جلسه با تصویب چند لایحه هبه به اشخاص حقیقی در کنار سه لایحه سپاه در خصوص کمک به مدافعین حرم و بازسازی سوریه و لایحه کمک ۲۵۰ میلیون تومانی شورا به سازمان اسناد و کتابخانه ملی به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار