رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر : 10192
  • چاپ خبر : آذربایجان غربی بیش از ۱۲۰۰ جاذبه فرهنگی، گردشگری و تاریخی دارد

سلیمان زاده با بیان اینکه استان آذربایجان غربی بیش از ۱۲۰۰ جاذبه فرهنگی، گردشگری و تاریخی دارد، گفت: دیدن سه جاذبه گردشگری، قره کلیسا در نزدیکی شهر قره ‌ضیاءالدین، تخت سلیمان در شهر تکاب و تپه های باستانی حسنلو با قدمت ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد در شهر نقده که به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند برای هر ایرانی ضروری است.

به گزارش شورانیوز ، ایرج سلیمان زاده ، نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها بیان اینکه استان آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است گفت: این استان در حدود ۳۵۰۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه در بخش حمل و نقل مسافر دارد و آماده ارائه خدمت با کیفیت خوب برای گردشگران تابستانی است.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها ادامه داد: کمیته مشترکی در خصوص نظارت های ایمنی جاده ای و نظارت بر مجتمع های خدماتی و رفاهی استان با لحاظ مولفه های فنی، کیفی و بهداشتی در استان تشکیل شده است که می تواند کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران را ارتقا دهد.

عضو شورای استان آذربایجان غربی افزود: در همین راستا سامان دهی علائم راه های مواصلاتی برای اجرای بهینه طرح سفرهای تابستانی جهت جلوگیری از بروز تصادفات جاده ای و افزایش تلفات رانندگی تشکیل شده است که می تواند باعث کاهش مرگ و میر ناشی از این تصادفات باشد.

وی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی تلفات ناشی از سوانح جاده ای استان آذربایجان غربی در عید نوروز گفت: در تلاش هستیم با همکاری پلیس راه و نهادهای درگیر این موضوع با فرهنگ سازی مناسب و اجرای برنامه های مرتبط در تابستان نیز درصد تلفات جاده ای را کاهش دهیم.

سلیمان زاده با اشاره به اینکه سرعت عامل مهمی در تصادفات جاده ای است، تاکید کرد: نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلفات جاده ای برای جلوگیری از سرعت غیر مجاز در دستور کار پلیس راهور استان آذربایجان غربی قرار دارد.

عضو شورای استان آذربایجان غربی در رابطه با ظرفیت های گردشگری استان گفت: این استان بیش از ۱۲۰۰ جاذبه فرهنگی، گردشگری و تاریخی دارد که دیدن سه جاذبه گردشگری، قره کلیسا در نزدیکی شهر قره ‌ضیاءالدین، تخت سلیمان در شهر تکاب و تپه های باستانی حسنلو با قدمت ۶۰۰۰ سال قبل ز میلاد در شهر نقده که به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند برای هر ایرانی ضروری است.

وی ادامه داد: علاوه بر این جاذبه های گردشگری مزارع آفتاب گردان و گل محمدی در خوی، مزار شهدای جنگ چالدران در چالدران، دروازه اروپا و بازارچه منطقه ویژه ماکو در شکال استان، آبشار شلماش سردشت، طبیعت بکر پیرانشهر، کوه های سر به فلک کشیده با طبیعت چشم نواز نقده و سد مهاباد می تواند مقصد تابستانی خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سلیمان زاده اضافه کرد: سیب، انگور، مرکبات و فراوردهای این محصولات سوغات تابستانی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار