آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » استان ها » مدیریت شهری
کد خبر : 10463
چهارشنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
شهرام دبیری

تحقق درآمدهای پایدارمهم‌ترین اولویت هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر

به گزارش شورانیوز از تبریز ، شهرام دبیری در آغاز اجلاس روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور در تبریز، اظهار داشت: درآمدهای پایدار به عنوان مهم‌ترین چالش اقتصادی مدیریت شهری، امروز مورد توجه شوراها است و بخش عمده درآمدهای شهرداری‌ها، شامل درآمدهای ناپایدار است؛ این در صورتی که بسیاری از قوانین، جهت‌گیری شهرداری‌ها را به سمت درآمدهای پایدار محدود کرده و انتظارات از شهرداری‌ها برای بازنگری در رویکردهای تراکم‌فروشی نیز پابرجاست.

وی تاکید کرد: این چالش در صورت عدم رسیدگی و بررسی، حالت بحران به خود خواهد گرفت و به همین خاطر، باید به صورت ویژه در دستور کار نشست باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز برگزاری نشست پنجاه‌وهشتم را فرصت جمع‌بندی نشست‌های چهارساله گذشته دانست و گفت: مجموعه مباحث مطرح در کمیسیون‌های مختلف نشست، فرصت مناسبی برای بررسی چالش‌های جدی و اشتراک راهکارها و تجربه‌های اجرایی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق تبریز در زمینه‌های اجتماعی گفت:  شهر بدون گدا و بدون معتاد متهاجر، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تبریز است که در سایه همکاری و تعامل بین مجموعه‌های مدیریتی و بخش خصوصی، حاصل شده است.

دبیری تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ شهرداری تبریز، با همکاری استانداری، نیروی انتظامی و نهادهای اجتماعی، به عنوان یک زیرساخت و مرکز اجتماعی،  زمینه‌های تولد دوباره و مهارت‌آموزی معتادان متهاجر را فراهم کرده‌است.