اخبار برگزیده » استان ها » اصفهان » تیتر روز » فرهنگی ، اجتماعی » فرهنگی ، هنری » مدیریت شهری
کد خبر : 10310
سه شنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مهدی جمالی نژاد

اصفهان در همه حوزه ها حرف برای گفتن دارد

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در برنامه تلویزیونی اینجااصفهان اظهارکرد: وقتی حمایت ها و پشتیبانی مردم از مدیریت شهری را می بینم بسیار خوشحال می شوم، خانواده شهرداری همواره در حال تحرک و پویایی و اجرای اقدامات در زمینه های مختلف عمرانی، ترافیکی، تفریحی و خدماتی است.

وی در ادامه به بازدید خود از شهرک سلامت و خانه ریاضیات اشاره کرد و افزود: شهرک سلامت یکی از طرح های شاخص شهر اصفهان است که فاز اول آن تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

شهردار اصفهان ادامه داد: قرار است با حضور وزیر بهداشت طی چند هفته آینده فاز اول شهرک سلامت افتتاح شود.

جمالی نژاد به فعالیت خانه ریاضیات نیز اشاره کرد و گفت: خانه ریاضیات شهرداری اصفهان در جهان بی نظیر است به طوری که در تمام مسابقات جهانی و بین المللی خانه ریاضیات شهرداری رتبه اول را کسب می کند.

وی اضافه کرد: خانه ریاضیات شهرداری اصفهان به لحاظ عملکرد خود رئیس خانه ریاضیات در جهان محسوب می شود و الگویی برای کشور و شهرهای مختلف جهان است.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: موطن جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان است از این رو نیاز بود که جشنواره فیلم کودک  به موطن اصلی خود برگردد.

جمالی نژاد با بیان اینکه با بیان اینکه نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نام اصفهان عجین شده است، افزود: امروز شاهد برگزاری این جشنواره در اصفهان هستیم که خوشبختانه فیلم ها از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارد، امیدواریم این جشنواره مداوم در اصفهان بماند به طور یقین نتایج مفیدی به دنبال خواهد داشت.

وی اظهارکرد: کودکان و نوجوانان قرار است آینده این شهر و کشور را بسازد و به طور یقین ذهن های ایستا نمی تواند شهر را آباد کند بنابراین نیاز است ذهن های کودکان خلاق و نوآور باشد و جرقه های نوآوری در ذهن ها زده شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: هنر هفتم به ایجاد خلاقیت کمک می کند چرا که طیف موثری به نام جوانان و نوجوانان و کودکان را به کار می گیرد که به طور یقین با فعالیت این طیف آینده شهر تضمین می شود.

جمالی نژاد اضافه کرد: برنامه ها امسال کودکانه برگزار می شود و از چهره های رسمی و اتو کشیده کمتر استفاده می شود، در واقع در این جشنواره خود کودکان محور هستند حتی اگر کم و کاستی هم داشته باشد ارزش دارد.

وی بیان کرد: شهر خلاق شهر کارآفرین و فن آفرین است اگر کودکان را درگیر کنیم موفق می شویم و جشنواره می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی در جهان معرفی شد، گفت: اصفهان در همه حوزه ها حرف برای گفتن دارد و در هر هنری شاخص ترین  و چهره ها را داریم.

شهردار اصفهان افزود: در حوزه موسیقی، تئاتر، فیلم کودک و نوجوان اگر از هنرمندان حمایت نشود فضای ایستا در شهر ایجاد می شود بنابراین باید دستگاههای متولی باید ورود پیدا کنند و از هنر شهر حمایت کنند.

جمالی نژاد تصریح کرد: امکانات شهرداری محدود است و همه دستگاههای متولی باید ورود پیدا کنند.

وی به ساخت مرکز همایش های بین المللی اشاره کرد و گفت: سالن جنبی متعددی در این مرکز در حال ساخت است که بستر خوبی برای نمایش آثار هنرمندان خواهد بود.

شهردار اصفهان در ادامه به حمایت شهرداری از ۴۰ فیلم کوتاه در زمینه کودک و نوجوان اظهارکرد: قرار است شهرداری اصفهان به عنوان تهیه کننده این فیلم ها از فیلمسازان اصفهانی حمایت کند تا علاوه بر حمایت از هنر فیلم سازی در اشتغال زایی قشر جوان و هنرمند کمک کرده باشد.

جمالی نژاد ادامه داد: شاید بنده مرگ خود را پیش بینی کرده باشم اما شاید در تخیل هم تصور مرگ رودخانه را هم نمی کردیم از این رود نباید اجازه دهیم رود و جریان هنر در اصفهان خشک شود باید ذهن های خلاق درگیر شود و نسل جوان را برای آینده پرورش و با نسل قدیم پیوند دهیم.

وی اضافه کرد: در جشنواره امسال نکوداشت از پیشکسوتان را داریم تا جوانان تشویق شوند و بدانند اگر کار کنند ماندگار می شود.

وی تاکید کرد: همه همت شهرداری اصفهان است که شهر جهانی و اسطوره ای اصفهان در مسیر پیشرفت متوقف نشود.

شهردار اصفهان اظهارکرد: شهر اصفهان برای اینکه محور توسعه اش هنر، فناوری های نوین و گردشگری باشد باید کار کند و خوشبختانه در این زمینه به شهر رویدادی و رخدادی تبدیل شده است چرا که جشنواره های زیادی در این شهر برگزار می شود.

جمالی نژاد افزود: بعد از جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فناوریهای نوین و پیرغلامان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره ها در جذب مسافران داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار است.

شهردار اصفهان در پایان از شهروندان خواست تا از برنامه ها و فیلم های جشنواره دیدن کنند چرا که حضور پررنگ شهروندان، فیلمسازان را تشویق و ترغیب می کند.