رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
  • کد خبر : 8278
  • چاپ خبر : عملیات اجرایی پروژه فضای سبز میدان آذربایجان با۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: فضای سبز میدان آذربایجان به عنوان یک پروژه مستقل توسط شهرداری منطقه ۴ در حال اجراست و در یک ماه و نیم گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش شورانیوز  به نقل از شهرداری منطقه ۴ تبریز، اکبر امجدی اضافه کرد:  عملیات اجرایی پروژه فضای سبز میدان آذربایجان که از یک ماه و نیم گذشته آغاز گردید، با تسطیح زمین، برداشت نخاله ها، رنده کشی، چاله کنی و بانکت زنی، نسبت به کاشت فضای سبز میدان اقدام شده است.

شهردار منطقه ۴ افزود: ۱۳ هزار متر مربع فضای سبز میدان به چهار بلوک تقسیم شده است که عملیات کاشت چمن و انواع درختچه سه بخش آن برابر ۶۰ درصد از حجم کل کار به اتمام رسیده است.

امجدی تصریح کرد: از مجموع ۳۸ هزار انواع درختچه ۱۶ هزار و ۳۲ هزار متر مربع چمن ۳۱ هزار مترمربع تاکنون کاشت شده است و نیز عملیات لوله گذاری ۱۳۰۰ متر طول با استفاده از لوله های پلی اتیلن، ۱۰ بار به اتمام رسیده است.

وی همچنین به راه اندازی آبنمای داخل میدان اشاره کرد و یادآور شد، تمامی عملیات اجرایی پروژه فضای سبز میدان آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا می باشد.

امجدی در خصوص طراحی فضای سبز میدان آذربایجان تصریح کرد: این طرح با الهام از منطقه کوهستانی آذربایجان و وضعیت ساختاری شهر تبریز و همچنین بهره گیری از انرژی پایدار در تعریف المان های خود به فرمی پیوسته و نو رسیده است.

وی افزود: در طراحی منظر میدان، تداعی وجه تسمیه آتروپات که نماد کوه های سبلان و سهند است، تداعی دو دوره مهم از تاریخ بعد از اسلام آذربایجان؛ دوره ایلخانیان و صفویان، استفاده از موتیف های سبک آذری، استفاده از موتیف برگ درخت تبریزی به عنوان درخت رایج قابل کاشت در منطقه مدنظر قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار