رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر : 8261
  • چاپ خبر : بررسی و تصویب ۸ لایحه
جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد

بررسی و تصویب ۸ لایحه

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در یک جلسه پرکار ۸ لایحه را بررسی و به تصویب رساندند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ،  یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای شورای شهر در تالار شورا برگزار شد.

ادامه بررسی نظریه کمیسیون امور وفنی در خصوص لایحه ایین نامه واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران در ساختمان های بلند مرتبه و ویژه به عنوان اولین دستور در صحن علنی شورا مطرح شد.

محمد کمال سرویها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این باره خاطرنشان کرد: آیین نامه این لایحه در جلسه قبل شورای شهر به صورت کامل به اتمام رسید و پیشهادات اعضای شورا در این باره به جلسه فعلی انتقال یافت.

انسیه غفوری شعرباف عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان پیشنهاد دهنده در این باره گفت: با توجه به ایین نامه تکالیف مردم را به خوبی نشان داده است و بنده پیشنهاد دارم به سبب نظارت بر حسن اجرای اقدامات پیشگیرانه مندرج در دستورالعمل، صدور اخطاریه برای هیات مدیره و کمیته بحران ساختمان های مشمول دستورالعمل، اعلام عدم اجرای دستورالعمل و اخطار برای ساکنین و مراجعین ساختمان های مشمول که از اجرای تمام یا بخشش از دستورالعمل خودداری می کنند، معرفی ساختمان های مختلف به دادستان عمومی و انقلاب را نیز در دستور کار قرار دهیم.

همچنین مقرر شد که آتش نشانی برای هیئت مدیره و کمیته بحران ساختمان‌های مشمول دستورالعمل مذکور اخطاریه صادر کند و عدم اجرای این مصوبه در قالب اخطار به ساکنان و مراجعان ساختمان های مشمول اعلام شود.

محمد سهیلی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: در نظریه کمیسیون برنامه و بودجه علاوه بر تاکید بر ضرورت بازبینی مسوولیت‌های ایجاد شده ناشی از اجرای این مصوبه برای شهروندان و اشخاص حقیقی، به اجرای این آیین‌نامه به صورت اولویت‌بندی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اولویت‌بندی آیین‌نامه مدیریت بحران در ساختمان‌ها بلندمرتبه باعث می‌شود که پیش از اجرای آن در ساختمان‌های بخش خصوصی، نواقص آیین‌نامه برطرف شود.

در تبصره‌های مصوبه شورا مقرر شد، در اجرای آیین‌نامه واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران در ساختمان‌های بلند مرتبه مرحله بندی و اولویت بندی اقدامات مدنظر قرار گیرد.

اجرای این مصوبه، موجب ایجاد مسئولیت حقوقی برای شهروندان یا سلب مسئولیت از دستگاه‌های ذیربط مثل بیمه نخواهد بود. این اجرایی شدن این آیین‌نامه، پس از انجام فرآیندهای لازم جهت آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و تایید کمیسیون خدمات شهری امکان‌پذیر خواهد بود.

در نهایت پیشنهادات این عضو شورای اسلامی شهر مشهد توسط اعضای شورای شهر تصویب شد.

لایحه پاسخگویی به متصرفین املاک فاقد سند رسمی و دارای مستحدثات آستان قدس رضوی به عنوان دومین دستور در صحن علنی شورای شهر مطرح، مورد بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

الحاق یک تبصره به ماده یک مصوبه ضوابط احداث پارکنیگ برای حفظ فضای سبز و درختان به عنوان سومین دستور کار توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این لایحه، شهرداری مشهد پیشنهاد داده است در صورتی که جانمایی و تعبیه درب پارکینگ طبق ضوابط موجود در مصوبه مذکور، منجر به آسیب‌رسانی و قطع درختان شود، میزان عوارض قطع درختان با ضریب ۱۰ برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه گفت: با توجه به افزایش تعرفه عوارض قطع درختان نسبت به سال گذشته، کمیسیون برنامه و بودجه شورا با افزایش مجدد آن مخالفت کرد.

براتعلی خاکپور افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش تعرفه عوارض قطع درختان، برای پروژه‌های نیازمند ارجاع به کمیسیون ماده صد، جریمه بیست برابری در نظر گرفته شده است.

در نهایت پس از اظهار نظر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا به تصویب رسید که براساس آن، در صورتی که جانمایی و تعبیه درب پارکینگ طبق ضوابط موجود در مصوبه اجرا نشده و منجر به آسیب‌رسانی و قطع درختان شود، میزان عوارض قطع درختان با ضریب ۲ برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین در تبصره دوم نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد آمده است که شهرداری مشهد باید نسبت به هماهنگی‌های لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص اعلام ضابطه و حفظ وضعیت درختان موجود برای تعبیه درب پارکینگ در زمان کنترل نقشه‌های معماری اقدام کند.

ایین نامه اجرایی برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی در این جلسه علنی شورای شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تایید آیین‌نامه اجرایی برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی، در خصوص برگزاری فراخوان نمایشگاه و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی تصمیماتی اتخاذ شد.

همچنین با تصویب پپشنهاد انسیه غفوری شعرباف عضو شورای اسلامی مشهد مقرر شد که در نمایشگاه فروش تولیدات داخلی، به موضوع حمایت از مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای شود و بخشی از نمایشگاه به این فروش محصولات خانگی اختصاص یابد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در این رابطه گفت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی، آیین‌نامه اجرایی برگزاری جشنواره فروش تولیدات داخلی توسط شهرداری مشهد در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

خلیل ا… کاظمی افزود: شهرداری مشهد به منظور رونق بخشی به تولید و فروش کالاهای داخلی، حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان، ایجاد درآمدهای پایدار برای آنان و کاهش هزینه خرید برای مصرف کنندگان با رویکرد حذف واسطه ها، این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: از تمام امکانات سمعی و بصری به منظور تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی استفاده خواهد شد.

پنجمین دستور کار یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص آیین نامه جلب مشارکت خیرین و واقفین برای پرداخت کفن و دفن افراد بی بضاعت و نیازمند بود.

طبق آیین‌نامه مذکور، شناسایی و معرفی خیران و واقفان و همچنین نظارت بر نحوه جمع‌آوری کمک‌ها و هدایا و نیز چگونگی هزینه‌کرد آنها در زمینه امور مربوط به کفن و دفن افراد بی‌بضاعت از جمله وظایف و اختیارات هیئت امناست که با تصویب شورای شهر، اعضای آن را مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، نماینده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، نماینده امام جمعه، نماینده مدیر کل اوقاف و امور خیریه، یک نفر معتمد با معرفی شهردار مشهد و نماینده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر تشکیل می‌دهند.

سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، به ازای هر یک میلیون ریال از کمک‌ها و نذورات خیران، برگه‌‎ای تحت عنوان سهام آخرت که به امضای رئیس هیئت امنا و یکی از اعضا خواهد رسید، به افراد خیر و واقف اهدا کند و مبالغ هم در حساب متمرکز جمع شود.

اصلاح ضوابط پیش آمدگی ساختمان به عنوان ششمین دستور کار در صحن علنی شورای شهر قرائت شد.

بر این اساس، در مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شده است که در صورت رعایت حد مجاز و آسیب به فضای سبز و درختان، برای پیشامدگی از طبقه سوم مجوز صادر شود.

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، بررسی لایحه پاسخگویی به متصرفین املاک فاقد سند رسمی و دارای مستحدثات آستان قدس رضوی هم در دستور کار قرار گرفت و بخش هایی از آن بررسی شد اما در نهایت با پیشنهاد برخی از اعضا، این لایحه از دستورکار خارج شد و بررسی آن به جلسه آینده شورا موکول شد.

در ادامه اصلاح مصوبه ارائه تسهیلات و خدمات ایثارگران و لایحه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار