رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر : 7942
  • چاپ خبر : عدم نمره قبولی با نگاه کلی بر عملکرد شورای چهارم تبریز

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تلفیق اولویت های کاری با گرایش های سیاسی، رکن اصلی ناکام ماندن شوراهای شهر خواهد بود.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، احمد علیرضا بیگی ، به اهمیت وجود شورای شهر در کلانشهر های کشور به خصوص تبریز اشاره کرد و گفت: شورای شهر یکی از مهم ترین موضوعات قانون اساسی کشور است که به عنوان رکن اصلی کلانشهری مانند تبریز شناخته شده است. از ویژگی های اصلی شورای شهر نسبت به جامعه، استفاده از ظرفیت های مردمی و امکانات فرهنگی شهر به سمت اولویت های مردمی است.

وی افزود: دغدغه اصلی شوراهای شهر باید به ثمر رساندن ظرفیت های بالقوه و تولیدی باشد که توسط نیروی جوان جامعه تامین می شود.

استاندار سابق آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسئولان اجرایی انتخابات باید حق امانت داری را با نظارت های دقیق خود به جا بیاورند، ادامه داد: مسئولان اجرایی  باید نظارت های خود را پیش از انتخابات و حین آن به صورت گسترده به انجام رسانند و پس از انتخابات، منطبق با قانون اساسی اقدامات لازم را جهت پیشروی هرچه بهتر اهداف شورا اتخاذ کنند، چراکه مسئولان اجرایی که در راس آنها فرمانداری های شهرها قرار دارد، باید با نظارت بر اعمال شورا، در جهت دهی مسیر آن دخیل باشد، اما متاسفانه این خلا در نظارت شورای شهر ما همچنان دیده می شود.

بیگی در رابطه با ارزیابی عملکرد دوره چهارم شورای شهر تبریز، پاسخ داد: به عنوان یک شهروند تبریزی اگر بخواهم نگاه کلی بر عملکرد شورای چهارم تبریز داشته باشم، قطعا نمره قبولی برای آن نمی توانم در نظر بگیرم؛ چرا که با اعمال نظرهای شخصی در امور شورا، بسیاری از مشکلات دوچندان شد، بطوریکه با اتمام محکومیت اعضای شورا متخلف، حضور آنها در جلسات به شکل غیر منتظره ای علنی شد و من این اتفاقات را ناشی از عدم توجه مسئولان شهرداری و اجرایی شورای تبریز می دانم. همچنین منحل شدن برخی از شوراهای شهر از جمله شورای مرند، بناب و تسوج از مشکلات دیگر این دوره از شوراهای شهر در استان بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس انتظار خود را از منتخبان آینده دوره پنجم شورای شهر در قالب توجه به آرامش و سهولت زندگی شهروندان، فارغ از گرایش های سیاسی بیان کرد و گفت: از شورای شهر تبریز انتظار می رود که به آرامش و سهولت زندگی شهروندان بیشتر توجه کند و اولویت های کاری خود را بر ارتقا سطح استانداردهای زندگی در تبریز، استوار سازند. اگر شورا اولویت های خود را با گرایش های سیاسی تلفیق دهد و به قدرت و ثروت وابسته شود، طبیعتا در ایفای نقش اصلی خود ناکام خواهد ماند و اعتماد مردم و سرمایه گذاران را نسبت به خود از دست خواهد داد.

علیرضا بیگی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: سیاست کاری اعضای شورا باید بر ارتقا سطح کیفیت زندگی در استان استوار باشد، شهر ما در حال حاضر با بحران های متعددی از جمله کمبود فضای سبز، بافت های فرسوده و مهم ترین آن ها، معضل حاشیه نشینی روبرو است، از این رو شورای شهر باید تمام تمرکز و قدرت خود را بر روی حل بحران های موجود معطوف کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار