رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر : 7706
  • چاپ خبر : تخفیف‌ حوزه حمل و نقل عمومی۶۲ میلیارد تومان است که بدون کمک‌های دولت و از درآمدهای شهرداری بوده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری تهران در حمل و نقل عمومی ا ز جمله مترو،‌ اتوبوس، سرویس معلولان و ایثارگران سرجمع ۶۲ میلیارد تومان تخفیف در طول سال ارائه داده است.

به گزارش شورانیوز از تهران ، علیرضا دبیر در بررسی اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر فرمانداری با مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری مخالفت کرده‌‌ است و این مصوبه در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری درباره بلیت حمل و نقل عمومی دوگانه برخورد می‌کند، گفت: از یکطرف شهرداری قیمت تمام شده بلیت مترو را ۲۵۰۰ تومان اعلام می‌کند و از طرف دیگر می‌گوید از بعضی از اقشار پول بلیت گرفته نشود که این موضوع با هم برابری نمی‌کند.

دبیر یادآور شد: دولت اجازه افزایش نرخ بلیت را نمی‌دهد و از سوی دیگر نیز مردم از سهم ۳۳ درصدی خود در حال حاضر ۲۲ درصد را پرداخت می‌کنند و دولت علی‌رغم اینکه سهم خودش را پرداخت نمی‌کند اجازه نمی‌دهد مردم هم سهم خود را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ۹۸۵ میلیارد تومان شورا مصوب کرده به بهره‌برداری مترو کمک کند که در سال ۹۷ به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ میلیارد تومان تخفیف در مترو، ۱۰ میلیارد تومان تخفیف در اتوبوس، ۲۰ میلیارد تومان سرویس معلولان و ۱۰ میلیارد تومان نیز در بخش ایثارگران تخفیف‌هایی ارائه شده است.

دبیر یادآور شد: سرجمع تخفیف‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر تهران ۶۲ میلیارد تومان است و بدون کمک‌های دولتی پرداخت شده و از درآمدهای شهرداری بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار