رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
  • کد خبر : 7467
  • چاپ خبر : اقتصاد مقاومتی بهترین الگو در اداره جوامع بشری

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین الگو در اداره جوامع بشری است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی در نشست گزارش یکساله قرارگاه اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: در دوره ایی که در دنیا سراسر ظلم و ستم بود، با فرمان و تدبیر حضرت امام(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی  به ثمر رسید که با واکنش ها و استقبال جهانی روبرو شد.
وی افزود:  دشمن کشور ما را در حوزه های مختلف فرهنگی، بهداشتی، آموزشی،  امنیتی واقتصادی نشانه گرفت اما در هر مرحله ایی و سطحی به لطف الهی و رهبری های پیامبر گونه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همه ی تیرهایشان به خطا رفت و با ایستادگی و مقاومت مردم امروز شاهد عزت و سربلندی کشوری هستیم که با افتخار بیش از ۲۳۰ هزار شهید در ایام دفاع مقدس و امروز هم در ساحل دریای مدیترانه ودر مرزهای جغرافیایی خارج از کشورمان در دفاع از حریم اهل بیت  تقدیم اسلام و تشیع کردند.
وی ادامه داد:  این عزت و اقتدار کشور را مدیون همه خانواده های شهدا هستیم، با ظهور انقلاب اسلامی شکل جدیدی از حکومت در دنیا پدیدار شد که به مبارزه با استکبار پرداخت.
رییس شورا اضافه کرد: ظهور چنین حکومتی در منطقه خاورمیانه که از نظراقتصادی  و ژئوپولیکی دارای اهمیت بسیار زیادی است باعث شد که  استکبار با تمام قوا به مبارزه برخیزد.
امینی اضافه کرد: بروز چنین حکومت هایی لابد از ارائه الگوهای موفق در اداره ی جوامع بشری مخصوصا در حوزه اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی یکی از الگوهای موفق در این زمینه است .
وی بیان کرد: اگر به نامگذاری سال های دهه گذشته رجوع کنیم سال هایی که به عنوان نوآوری و شکوفایی، سال همت مضاعف کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی و سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اگر عمیق بشویم میبینیم که عمق دید حضرت آقا تا کجا به نشانه رفته وهمه مدیران را هوشیار کرده اند.
رییس شورا یادآور شد: در این راستا ما باید برای عزت و قطع وابستگی به قابلیت های درونی کشور اتکا کنیم و به دانش و باورخودمان وجوان هایمان در همه حوزه ها ایمان داشته باشیم.
وی افزود: بر این اساس می توانیم قابلیت ها را به توانمندی های بالفعل تبدیل کنیم و از آنها در جهت تقویت استقلال نظام جمهوری اسلامی  بهره ببریم .
امینی تصریح کرد: نامگذاری سالها نشان دهنده این است که در هر سالی به گونه ایی به اقتصاد مقاومتی توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ لفظ اقتصاد مقاومتی وارد  ادبیات حاکمیت ما شد و سال گذشته هم به عنوان شعار سال و در سال جاری با دو بار تکرار توسط حضرت آقا کلمه اقدام و عمل به آن اضافه شد و این یعنی اینکه انتظار است اقتصاد مقاومتی در حوزه عملیاتی وارد شود و خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی انتخاب شده است.
رییس شورا باذکر مثالی در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: حدود ۱۲ سال پیش با مراجعه به یکی از شعب بانکی تیم بازرسی را دیدم که از تهران آمده بودند و از طریق دستگاهی سوزن های ته گرد آن بانک را سعی می کردند از باجه ها جمع آوری کنند.
بر این اساس جلسه ای تشکیل شد و حاصل آن جلسه این بود که ما حدود ۳۵ بانک رسمی در کشور، موسسات مالی، بانک های قرض الحسنه داریم با صرفه جویی در استفاده از این سوزن های ته گرد شعب بانکی کل کشور به قیمت آن روز ساختمانی با ۲۰۰ متر مساحت در دو طبقه زیر بنا ساخته می شود.
امینی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه بودجه شهرداری باید پس از تصویب به صورت مناسبی هم صرف شود گفت: یکی از ضروریات توجه به مسئله کمبود منابع مالی است.
وی افزود: اموال مردم در دستان مدیران است و روز قیامت از نحوه صرف آن پرسش خواهد شد، همین موضوع اهمیت توجه ما به استفاده صحیح از منابع را متذکر می شود.
رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بدون هزینه اضافی و استفاده بهینه از منابع مالی برای افزایش بهره وری باید گام برداشت افزود: از این رو اقتصاد مقاومتی بهترین روش و راهنما برای افزایش بهره وری است.
امینی اقتصاد مقاومتی را الگویی بزرگ برای همه مردم و دستگاه ها دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی های وسیع این موضوع به همه گفته شود، البته ناگفته نماند که رهبر معظم انقلاب از این مسئله رضایت کافی ندارند و باید تلاش های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار