رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
  • کد خبر : 7417
  • چاپ خبر : تقدیر از تمامی مسئولین که مجدانه  در جهت پیشبرد امور و رفع مشکلات مردم تلاش نمودند

حرکت ملی شدن صنعت نفت در شرایطی شکل گرفت که ایران بزرگترین تولیدکننده نفت خام خاورمیانه بود.این موضوع، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، غلام مهدی حقدل در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار کرد : ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ می باشد که به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است. این روز فرصت مغتنمی است تا با تکریم شهیدان و ایثارگران، ضرورت و لزوم دفاع از وطن در برابر تجاوز بیگانگان برای همه به خوبی آشکار شود. شهدا در دوران دفاع حماسه هایی جاودان خلق کردند. امام خمینی(ره) که همواره برای مقام و جایگاه شهیدان ارج و احترام ویژه ای قائل بودند؛ به منظور همدردی و ساماندهی به امور خانواده های شهیدان انقلاب و همچنین شهدایی که قربانی ترورهای دشمنان در سال های نخستین انقلاب اسلامی شده بودند در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی را صادر کردند.  آغاز جنگتحمیلی باعث شد تا فرزندان شجاع این مرزوبوم در دفاع از کشور و آرمان های نظام اسلامی به جانفشانی بپردازند و برای آزادسازی شهرها و مناطق اشغال شده از چنگال دشمن؛ شهدا، جانبازان و اسیران بسیاری را نیز تقدیم کنند.

وی افزود : افزایش شمار شهیدان باعث شد تا مسوولیت بنیاد شهید سنگین تر شود و در طول جنگ تحمیلی، این نهاد همواره به امور جانبازان و ایثارگران رسیدگی می کرد. پایه گذاری نهادی با سازوکار بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایانگر اهمیت و جایگاهی است که شهید در ایران اسلامی دارد و با توجه به نقش حساس و مسوولیتی که این سازمان در زمان دفاع مقدس و پس از آن ایفا کرد، می توان به آینده نگری و ژرف اندیشی امام خمینی(ره) پی برد.
همچنین ۲۲ اسفند ماه سالروز وفات حضرت ام البنین، مادر حضرت ابالفضل العباس(ع) می باشد.حضرت ام البنین از زنان مؤمن، شجاع و فداکار بود.این بانوى بزرگوار نزد خداوند منزلتی والا دارد و نزد مسلمانان نیز از جایگاهى ویژه برخوردار است. این روز، روز تکریم مادران و همسران شهدانیزمی باشد. این روز به این نام مزین شده تا به پاس مقام والا ، صبر و استقامت مادران و همسران شهیدان بزرگوار و مجاهدت های آنان در سنگر خانواده و تربیت فرزندان صالح، گوشه ای از زحمات آنان تقدیر و تشکر گردد. امیدواریم با گرامی داشت این روز، بتوانیم اندکی از بردباری این بزرگ زنان تاریخ را جبران نماییم و به همه جهانیان بگوییم زن ایرانی در جبهه جهاد و مقاومت دوشادوش همسر، برادر و پدر خود در میدان می باشد و بزرگترین وظیفه خود را حفظ خانواده می داند.
رییس شورای شهر شیراز افزود : ۲۳ اسفند ماه سالروز رحلت عالم مجاهد و روحانی مبارز آیت ‏اللَّه کاشانی می باشد. یکی از خط مشی‏های اصولی آیت‏ اللَّه کاشانی، حفظ وحدت و یکپارچگی ملت ایران، در برابر دشمن خارجی بود و بارها در پیام‏ها و اعلامیه‏های خود، مردم را به هوشیاری در برابر توطئه‏های آنان، فرا می‏خواند.این عالم بزرگوار در ملی شدن صنعت نفت، نقش به سزایی داشت. یاد ایشان را گرامی می داریم.
حقدل گفت : ۲۹ اسفند ماه سالروز تصویب ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ می باشد. نقش مردم و راهپیمایی آنان در پشتیبانی از ملی شدن صنعت نفترا نباید نادیده گرفت. این رویداد یکی از مهم ترین وقایع تاریخ ایران اسلامی می باشد. بر اساس این قانون مقرر شد که کلیه عملیات اکتشاف، استخراج و بهره‏برداری نفت دردست دولت قرار گی و دست تمام بیگانگان به ویژه انگلیس از منابع نفت و گاز ایران قطع شود. زمانی که اولین چاه نفت در ایران توسط یک شرکت انگلیسی کشف شد، دولت وقت ایران هیچ آگاهی و درکی از این اتفاق مهم نداشت. اما کاشفان آن به خوبی می‌دانستند به چه ثروتی در ایران دست یافته‌اند و پایه‌های استعمار خود در ایران را با قراردادهای استثماری استخراج، تولید و فروش نفت خام ایران بنا نهادند.شرکت های خارجی سال ها سرمایه مردم ایران را به تاراج بردند و دولت های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند.حرکت ملی شدن صنعت نفت در شرایطی شکل گرفت که ایران بزرگترین تولیدکننده نفت خام خاورمیانه بود.این موضوع، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
وی افزود : ۲۹ اسفند ماه سالروز میلاد سراسر نور و رحمت حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد. حضرت فاطمه زهرا دردانه نبی مکرم اسلام، سرآمد زنان بهشت  و بزرگ الگوی بانوان مسلمان می باشد. امسال به برکت میلاد این بانوی بزرگوار در اول و پایان سال ۹۵، این سال به نور وجود این بانوی گرانقدر مزین شده است و در حالی وارد سال جدید می شویم که عطر وبوی فاطمی فضای جامعه و خانواده هارا معطر خواهد کرد. جا دارد تا از تمام مادران فداکار ایران اسلامی، مادران شهدای گرانقدر تقدیر نموده و این روز را حضور همه آنان تبریک عرض می نمایم. امیدوارم مشی فاطمی سرلوحه تمام بانوان قرار گیرد. در پایان سالی پر از خیر وبرکت ورحمت را برای تمام همشهریان عزیز آرزومندم و امیدوارم سال۹۶را با خیر و برکت شروع نمایند.در آخرین جلسه صحن سال ۹۵، از تمامی مسئولین که مجدانه در این سال  در جهت پیشبرد امور و رفع مشکلات مردم تلاش نمودند نیز کمال تشکر را دارم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار