رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر : 7415
  • چاپ خبر : تدابیر ریاست شورا مانع دوقطبی شدن شورا/قسمت زیادی از اهداف طرح تفصیلی محقق نشده است

عضو شورای شهر تهران گفت: مجارستان یکی از شهرهایی است که با تهران قرارداد خواهرخواندگی دارد و با معاونین شهردار به این کشور سفر کرده‌ایم که در خصوص مسائل مختلف شهری از جمله نما و منظر شهری بررسی‌هایی داشتیم و اتفاقات خوبی در این سفر رخ داد.

به گزارش شورانیوز از تهران ،  محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا در نشست خبری با بیان اینکه پس از انتخابات شورای شهر شائبه دو قطبی شدن شورا مطرح شد، گفت: برخی معتقد بودند که شورا به سمت حاشیه‌سازی سیاسی سوق داده می‌شود ولی با اقدامات اندیشیده شده از این موضوع اجتناب شد به گونه‌ای که شاهد بودیم به طور کارشناسی طرح‌ها و لوایح بررسی می‌شد و آنجایی که به طرح‌ها و لوایح اتهام سیاسی‌کاری می‌زدند نیز اجازه ندادیم شورا به سمت سیاسی شدن برود و اگر به کارنامه فراکسیون اصلاح‌طلبان نگاهی بندازید متوجه می‌شوید که این افراد در برگزاری نشست‌های تخصصی و استفاده از نظرات کارشناسی در صدر قرار دارند و می‌توان یکی دیگر از دستاوردهای چهارم را موضوع همراه کردن نظارت اجتماعی دانست که سعی کردیم با همراه کردن رسانه‌ها موضوع نظارت اجتماعی را قوت ببخشیم و بر همین اساس توانستیم اقدامات موثرتری داشته باشیم.

وی گفت:بعد از انتخابات دوره چهارم یک شائبه شکل گرفته بود که با توجه به ترکیب اعضای شورا، احتمالا فضای شورا دوقطبی شود. اما خوشبختانه با تدابیر ریاست شورا به شدت از این موضوع اجتناب شد.

سالاری با بیان اینکه طی یک سال اخیر و بخصوص طی شش ماه اخیر شاهد وضعیت ناهنجار در مناطق ۲۲گانه در زمینه ساخت و ساز هستیم، گفت: باید کمیته تحقیق و تفحص در این خصوص شکل بگیرد تا ساخت  و سازها در سال ۹۵ و بخصوص در شش ماهه دوم مورد بررسی قرار گیرد چرا که وضعیت بسیار ناهنجار است و حتی فرم اعلام عوارض نیز در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و این عدم شفافیت نشان دهنده فساد است.

وی با بیان اینکه شهردار آینده زمین سوخته‌ای به نام تهران را تحویل می‌گیرد چرا که همه املاک و اراضی بزرگ مقیاس که ارزشمند بوده‌اند طی این سالها تهاتر شده و حتی پیش فروش شدند، ادامه داد: برای شهردار آینده چیزی برای اداره کردن باقی نمی‌ماند.

سالاری با بیان اینکه تهران دارای بیشترین بانک اطلاعات اراضی را داشته است اما متاسفانه طی دهه گذشته همه اراضی بزرگ مقیاس در راه ساخت پروژه‌هایی همچون پل صدر و امام علی (ع) تهاتر شده‌اند، گفت: در حالیکه ما در سال اول با استدلال عنوان کردیم که این اراضی باید حفظ شود و همه اعضا نیز با آن موافقت کردند اما در فرآیند تصویب برنامه پنج ساله شهرداری با لابی‌هایی که انجام شد مانع از به تصویب رسیدن این مهم شد.

وی با بیان اینکه قسمت زیادی از اهداف طرح تفصیلی محقق نشده است، گفت: شهرداری در راستای طرح تفصیلی عمل نمی‌کند و این در حالی است که عضو شورا تنها می‌تواند نسبت به ارائه تذکر و در نهایت سوال از شهردار اقدام کند و متاسفانه در موضوع استیضاح نیز ۳۱ عضو با یکدیگر همراه نیستند و در عمل این مهم محقق نمی‌شود.

سالاری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی و ابهامات سفرش به مجارستان گفت: شهرداری تهران به عنوان یک کلان شهر باید در راستای ارتقای جایگاه شهری ارتباطاتی با شهرهای دیگر دنیا داشته باشد و در کمیته‌ای که مربوط به سفرها است شجاع‌پوریان و ساعی نیز حضور دارند و این در حالی است که اعضای دیگر همچون دوستی، سرخو و قناعتی نیز با شهردار تهران به چین رفته و معصومه آباد نیز با شهردار به مسکو رفته و این موضوع اتفاق خاصی نیست چرا که نماینده مردم در شورا می‌تواند به همراه مجموعه شهرداری در مناسبت‌ها و سفرها حضور داشته باشد تا تبادل تجارب صورت گیرد.

وی افزود: مجارستان یکی از شهرهایی است که با تهران قرارداد خواهرخواندگی دارد و با معاونین شهردار به این کشور سفر کرده‌ایم که در خصوص مسائل مختلف شهری از جمله نما و منظر شهری بررسی‌هایی داشتیم و اتفاقات خوبی در این سفر رخ داد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار