رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر : 7318
  • چاپ خبر : مقامات استانی قصد داشتند بازداشتی‌ها را در شورا نگه دارند

احمد علی رضا بیگی با بیان اینکه مجلس به زور آن ۴ متخلف را از شورای شهر بیرون کرد گفت: ۴ نفر متخلف دهان‌شان را پاک کردند و بعد از ۲ ماه بازداشت دوباره به شورا بازگشتند چون مقامات استانی می‌خواستند آن‌ها عزل نشوند و عمر شورای چهارم به پایان برسد.

به گزارش شورانیوز از تبریز، احمدعلیرضا بیگی در یادواره شهدای منطقه‌ی لاله و مدافع حرم با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر در هر برهه‌ای که از قدرت ملت استفاده شده، نظام جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های بیشتری از خود نشان داده است، خاطرنشان ساخت: در هنگام آغاز جنگ تحمیلی رئیس‌جمهور می‌گفت خاک می‌دهیم تا زمان بخریم و بعداً از طریق مذاکره مناطق اشغالی را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: اظهارات بنی‌صدر ملعون از روی خودباختگی و خیالِ باطل بود، این مردم بودند که در صحنه حضور یافتند و با پشتیبانی آنان حتی یک وجب از خاک ایران را هم به رژیم بعثی ندادیم.

نظام سلطه نمی‌خواهد چراغ کشوری مثل ایران را روشن ببیند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اشاره به تمرکز دولت‌مردان بر روی مذاکرات و ۴ سال تکاپو برای رسیدن به برجام، عنوان کرد: مسئولین برای آنکه محبت غرب را به دست آوردند آن همه رفتند و آمدند اما در نهایت هیچ نشد چراکه نظام سلطه نمی‌خواهد چراغِ تنها کشوری که در مقابل زیاده‌خواهی‌شان قد علم کرده است را روشن ببیند.

وی متذکر شد: راه‌حل مشکلات اقتصادی، در عمل به فرمایشات رهبر انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتی است، اینکه مسئولین ما بیایند یک روز در درِ خانه‌ی آمریکایی‌ها جمع شوند و فردایِ آن بساط‌شان را جلوی در غربی‌ها باز کنند، جواب نمی‌دهد.

آن‌هایی که قبلاً کار داشتند هم بیکار شده‌اند/هفته‌ای ده‌ها جوان از من مطالبه‌ی شغل می‌کنند

این نماینده مجلس دهم تعبیر خود را از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بدون نفت دانست و تصریح کرد: اگر ما به نفت وابسته باشیم، دشمن هر زمان که بخواهد فشار وارد کند، مانع صادرات آن می‌شود و یا آنکه اجازه نمی‌دهد پول حاصل از فروش نفت به دستِ ایرانی‌ها برسد.

وی بیان داشت: جوانان در خیابان‌ها در جست‌وجوی کار هستند و امیدشان را به آینده از دست داده‌اند، هر هفته تعداد زیادی در ملاقات مردمی به بنده مراجعه و تقاضای شغل می‌کنند، آن‌هایی هم که قبلا کار داشته‌اند بیکار شده‌اند.

تعداد کارگران را فولاد بناب به ۹۰۰ نفر هم نمی‌رسد/ کارخانه را با ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر تحویل دولت یازدهم دادم

بیگی با بیان اینکه دولت دهم کارخانه فولاد بناب را با ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر تحویل دولت یازدهم داد، اظهار کرد: اکنون در فولاد بناب ۹۰۰ نفر هم کارگر نیست، از آنجایی که روشن کردن کوره هزینه دارد، تعدادی را هم مرخص کرده‌اند و گفته‌اند خانه بنشینید و حقوق‌تان را دریافت کنید.

وی اذعان داشت: آن‌هایی که پول خود را در حوزه تولید هزینه کرده‌اند، حال پشیمان شده‌اند، وضعیت فعلی به سود تولیدکننده نیست چراکه نمی‌تواند ۲۸ درصد بهره بانکی دهد، ۶ درصد به خاطر دیرکرد بازپرداخت تسهیلات، به حساب بانک واریز نماید و دستِ آخر ۹ درصد مالیات دهد.

نعمت زاده گفت چون امکان جعل هولوگرام‌ها وجود داشت طرح شبنم را حذف کردیم/ گفتم مگر پول هم قابل جعل نیست؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اعلام اینکه تولیدکننده برای بقاء در وضعیت فعلی حداقل باید ۵۰ درصد حاشیه‌ی سود داشته باشد، عنوان کرد: جنس خارجی به صورت قاچاق و بدون اینکه مالیات و هزینه‌ی گمرگی پرداخت شود، به بازار عرضه می‌گردد و چون ارزان است، مردم اجناس خارجی را به کالای داخلی ترجیح می‌دهند، نتیجه‌ی این نیز جز عدم توان رقابت تولیدکننده داخلی نیست.

وی یادآور شد: هنگام روی کارآمدن دولت یازدهم و زمانی که هنوز استاندار بودم، از نعمت‌زاده پرسیدم چرا طرح شبنم را ملغی کردید، وزیر صنعت در پاسخ گفت، چون امکان جعل هولوگرام‌ها وجود داشت لذا آن طرح را مفید ندانستیم.

هولوگرام‌ها تنها راه تشخیص جنس قاچاق در بازار بود/ آقایان صورت مسئله را پاک کردند

بیگی با بیان اینکه یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا زدن برچسب مخصوص بر روی اجناس وارداتی بود، اعلام کرد: بنده در جواب نعمت‌زاده گفتم، امکان جعل پول هم وجود دارد اما اسکناس را از بین مردم جمع نمی‌کنند بلکه امنیت آن را افزایش می‌دهند، درواقع دولت یازدهم صورت مسئله را پاک کرد.

وی توضیح داد: هولوگرام‌هایی که بر روی اجناس وارداتی خارجی نصب می‌شد، نشان می‌داد محصولاتی که فاقد آن برچسب مخصوص هستند، قاچاق‌اند و فروشندگان نیز جرأت نمی‌کردند آن‌ها را در مغازه‌هایشان به عرضه بگذارند.

جان‌باختگان پلاسکو و قطار تبریز چه فرقی باهم داشتند/ به خاطر لجن‌کاری‌شان سعی می‌کردند حادثه قطار را کمرنگ جلوه دهند

این نماینده مجلس دهم در بخشی از سخنان خود به تشریح روند استیضاح وزیر راه و شهرسازی پرداخت و ابراز کرد: آن‌هایی که در حادثه پلاسکو به رحمت خدا رفتند با کسانی که در سانحه قطار تبریز-مشهد جان‌ باختند هیچ تفاوتی نداشت، به خاطر حادثه پلاسکو ۳ روز عزای عمومی اعلام شد، مدام اخبار پیرامون این حادثه و کلیپ‌هایی ویژه در تلویزیون پخش گردید لکن در مورد حادثه قطار همه سکوت کردند، چون لجن‌کاری خودشان باعث وقوع آن اتفاق تلخ شد.

وی افزود: بنده عضو گروه تحقیق بودم و بررسی‌ها نشان داد در قطار یک چکش ساده هم نبود تا کسانی که در آتش گیر افتاده بودند، شیشه را بشکنند و جانشان را نجات دهند.

آخوندی به یکی وعده‌ی ساخت پل داد و به دیگری گفت برای شهرت فرودگاه می‌زنم!/ اینگونه از استیضاح فرار می‌کرد!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه جلسه‌ی استیضاح آخوندی را به تعویق انداختند تا نمایندگان را تطمیع کنند، اذعان کرد: به یکی وعده‌ی جاده دادند، به نماینده دیگری گفتند برای حوزه‌ی انتخابیه شما فرودگاه می‌زنیم، به وکیل دیگری وعده‌ی ساخت پل دادند و بالاخره ۳۵ نفر پایِ امضاء خود ایستادند، ما نیز می‌دانستیم فراکسیون‌ها سیاسی‌کاری می‌کنند و استیضاح رأی نمی‌آورد ولی خواستیم ملت بعضی مسایل را بدانند.

وی بیان داشت: یکی از نمایندگان می‌گفت وزیر قولِ اتمام پروژه تبریز-سهند را در صورت عدم استیضاح خود داده است، بنده گفتم آن اتوبان برسرتان بخورد، وظیفه‌ی وزیر انجام همین کارهاست و ما نماینده‌ها هم در قبال خون جان‌باختگان مسئولیم.

چرا آخوندی لیست دارایی خود را به قوه قضائیه اعلام نمی‌کند؟/ رئیس‌جمهور فساد را معوقه بانکی می‌نامد!

بیگی با اشاره به ثروت ۸ هزار میلیارد تومانی آخوندی، عنوان کرد: چرا وزیر راه بعد از گذشت ۴ سال هنوز به قانون اساسی عمل نکرده و لیست دارایی خود را به قوه قضائیه اعلام نکرده است؟ چرا شرکای سابق آخوندی که قبلا کارمند دولت هم نبودند اکنون در وزارت راه معاون شده‌اند و حقوق مفت می‌گیرند؟

وی خاطرنشان ساخت: در مجلس از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در مورد فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح دهد اما او می‌گوید این قدر از فساد حرف نزنید، آن پول‌ها معوقه بانکی می‌باشد و دریافت‌کنندگان انگشت‌شمار آن همه پول توان بازپرداخت ندارند، پشتوانه‌ای هم نیست! خب این همان فساد است.

اصلاح‌طلبان آبروی سیاسی‌شان را درگرو وزیر فاسدی مثل آخوندی گذاشتند

این نماینده مجلس دهم با انتقاد از تبعیض‌های موجود، اذعان داشت: وام هزار میلیاردی را بدون ضامن داده‌اند و اکنون نمی‌توانند پس بگیرند ولی به خاطر چند میلیون، از مستضعفان کلی ضمانت می‌گیرند و اگر خانه در گرو بانک باشد، در صورت به‌تاخیر افتادن اقساط، آن را پلمپ می‌کنند.

وی متذکر شد: مردم باید در انتخاب‌هایشان دقت کنند، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون آبروی سیاسی‌شان را در گرو وزیر فاسدی مثل آخوندی گذاشتند و منافع مردم را درنظر نگرفتند.

مقامات استانی نمی‌خواستند آن ۴ عضو شورا عزل شوند/ خیلی راحت دهان‌شان را پاک کردند و به شورا بازگشتند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به دستگیری تعدادی از اعضاء شورای شهر تبریز و فساد مالی آنان اشاره کرد و یادآور شد: ۴ نفر دستگیر شدند، برخی میلیون‌ها پول و دلارهایی را که به جیب زده بودند، پس دادند اما چون عده‌ای قضیه را سیاسی کردند، بعد از دو ماه آن‌ها آزاد شدند و به شورا بازگشتند.

وی ادامه داد: بنده به مقامات استانی تذکر دادم به وظیفه‌شان عمل کنند، اما آن‌ها می‌خواستند قضیه را کش دهند تا دوره‌ی چهارم به پایان برسد، اعضاء علی‌البدل جایگزین شده بودند اما با این حال آن ۴ نفر دهانشان را پاک کردند و دوباره در جلسه شورا حاضر شدند و درگیری‌ها از سرگرفت.

مجلس به زور آن ۴ عضو شورا را بیرون کرد

بیگی با بیان اینکه با توسل به زور و از طریق مجلس توانست آن ۴ تن را از شورای شهر بیرون کند، اظهار کرد: مردم با بازداشت متخلفان امیدوار شده بودند و می‌دانستند در این نظام با مسئولین خاطی نیز برخورد می‌شود اما آقایان قصد داشتند آن‌ها را نجات دهند و دوباره به شورا بازگردانند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار