رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
  • کد خبر : 7304
  • چاپ خبر : توجه ویژه شهرداری به بحث حمل و نقل ریلی دانست

معاون عمرانی استانداراذربایجان شرقی در مراسم نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی تبریز، پیشرفت پروژه مترورا، نشانگرتوجه ویژه شهرداری به بحث حمل و نقل ریلی دانست.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، محمدصادق پورمهدی که در مراسم ورود ۹۶دستگاه اتوبوس و مینی بوس و ۲۴۰۰دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز سخن می گفت، با اشاره به فعالیت های چندسال اخیر دولت و مدیریت شهری در این حوزه، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ که دولت و مدیریت شهری تبریز همزمان فعالیت خود را آغاز کردند، تکمیل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز در صدر اولویت های شهرداری تبریز قرار گرفت.

وی با عنوان کردن سهم تبریز از اتوبوس های درون شهری درسطح کشور، اظهارداشت: درحال حاضر در کل کشور،  ۹۰هزاراتوبوس درون شهر در حال فعالیت هستند که از این تعداد، سهم استان اذربایجان شرقی ۴۰۰۰دستگاه اتوبوس است و خوشبختانه، تبریز هم از این نظر در معرض توجه دولت محترم قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی، در ادامه، حمل و نقل ترکیبی را بهترین نوع حمل و نقل در شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش و همتی که شهرداری تبریز در سرعت بخشی به پروژه قطارشهری تبریز دارد، امید است که به زودی شاهد فعالیت حمل و نقل ترکیب درتبریزهم باشیم.

پورمهدی همچنین، به روند قابل قبول پروژه مترو در تبریز اشاره کرد و متذکر شد: در طول ۱۵سال گذشته، مجموعا ۱۸۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت و شهرداری به پروژه مترو تزریق شده که به تفکیک، این اعتبار تا سال ۹۲ مبلغ ۷۲۰میلیارد تومان و در طی سه سال گذشته ۱۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: توجه به این آمار نشان می دهد که طی ۱۲ سال اول، شهرداری در این زمینه کم کاری کرده ولی دولت، به تعهدات خود  عمل کرده است؛ در مرحله دوم نیز، یعنی طی سه سال اخیر، شهرداری تمام تلاش خود را در این زمینه انجام  داده و درعوض دولت تعهدات خود را عملی نکرده است؛ با این حال و با اقدامات شهرداری تبریز، توازن و هماهنگی بین شهرداری و دولت در باره پروژه متروبرقرار شده است.

معاون عمرانی استانداردر پایان، با قدردانی از عزم و جدیت شهرداری در راستای راه اندازی و تکمل متروی تبریز تصریح کرد: موفقیت های اخیر درحوزه قطار شهری، نشان از عزم شهری مدیریت در تکمیل مترو دراسرع وقت دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار