رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
  • کد خبر : 7171
  • چاپ خبر : حضور بانک‌شهر به عنوان یک فاینانسر محرک فعالیت‌های عمرانی

رئیس کمیسون عمران شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد از عوامل مهم و موثر در تحرک فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها خصوصا در شیراز، حضور بانک‌شهر به عنوان یک فاینانسر در این عرصه است.

به گزارش شورانیوز ازشیراز ، رضا محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اقتصادی سال ۹۵، تاکید دارد که اگر در شیراز پروژه‌های عمرانی متوقف نشد، بخشی از آن به‌دلیل استفاده از ظرفیت فاینانس بانک شهر از سوی شورا و شهرداری بوده است.

او گفت: امسال درآمد شهرداری از محل کسب عوارض در بخش‌های مختلف به دلیل رکود در بازار ساخت و ساز بسیار با افت مشهودی مواجه بود و با تصویب پیشنهادی در شورای شهر، امکان استفاده شهرداری از فاینانس بانک شهر فراهم شد تا پروژه‌ها متوقف نشود.

محمدیان با تاکید براینکه حقوق شهر در فاینانس‌ها به شکل کامل مد نظر بوده است، گفت: براساس مصوبه شورا، شهرداری از تسهیلات بانکی استفاده کرد و بازپرداخت این تسهیلات به شکل نقد و غیرنقد، انجام شد؛ به‌طوری که ۷۰ درصد از کل تسهیلات در قالب عوارض و املاک و ۳۰ درصد به شکل نقد بازگردانده شده و می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز توضیح داد: ۷۰ درصدی که باید در قالب تهاتر عوارض و املاک به بانک عودت شود، از محل املاک شهرداری بوده و براساس اقدامات کارشناسی هیئت ارزیاب، ارزش‌گذاری می‌شود؛ ۳۰ درصد مابقی نیز در بودجه سنواتی شهرداری پیش‌بینی و باز پرداخت می‌شود.

محمدیان ادامه داد: استفاده از فاینانس بانکی طی چند سال اخیر و به ویژه امسال که درآمد شهرداری شیراز، خصوصا درآمدهای کسب شده از محل عوارض ساخت و ساز با کاهش مواجه بود، مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گفته این عضو شورای شیراز، بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح میدان معلم، پل کابلی میدان ولی‌عصر(عج)، بزرگراه کوهسار مهدی، تقاطع سردار شهید عبدالله رودکی، قطار شهری و … غیره از محل فاینانس بانک شهر تامین شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه شرکت‌های زیر مجموعه بانک طرف فاینانس برخی خریدهای تجهیزاتی شهرداری شیراز را که در قالب همین تهاترها می‌گنجد انجام می‌دهند، گفت: برخی خریدهای خارجی شهرداری شیراز مانند خرید اتوبوس، ماشین‌آلات، تجهیزات آتش‌نشانی و کارخانه آسفالت از همین طریق انجام شده است .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار