رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر : 7013
  • چاپ خبر : در بحث اقتصاد مقاومتی کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان کار مثبت چندانی انجام‌نشده

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار آن شد که صداوسیما محصولات تولیدی استان فارس را با تخفیف تبلیغ کند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، محمدرضا حق نگر اظهار داشت: سال ۹۵ سال که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود به اتمام می‌رسد و با تأسف باید گفت که در بحث اقتصاد مقاومتی و کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان فارس کار مثبت چندانی انجام‌نشده است.

وی افزود: شورای شهر یک جشنواره را طراحی کرد که بر مبنای آن قرار بود حمایت‌هایی از صنعتگران شود و ما مصوبه‌ای پیشنهاد دادیم که حداقل کاری بود که از دستمان برمی‌آمد انجام دهیم و تابلوهای تبلیغاتی شهری تولیدکنندگان استان فارس باقیمت ۵۰ درصد کمتر از تولیدکنندگان خارجی ارائه شود.

نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز ادامه داد: اگر این کار انجام می‌شد تولیدکنندگان و صنعتگران ما می‌توانستند به‌خوبی تسهیلات خود را ارائه کنند تا مردم در وجود کالای ایرانی جنس خارجی نخرند و در بین کالای ایرانی هم ابتدا به سراغ تولیدات فارس بروند.

حق نگر تصریح کرد: ما در همین زمینه تشک زرین را مورد بازدید قرار دادیم و مدیرعامل آن می‌گفت برخی پیشنهاد داده‌اند این برند ایرانی بر روی کالا درج نشود تا یک برند ایتالیایی روی آن بگذارند و به جای ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به قیمت پنج تا شش میلیون تومان ارائه شود که این نشان می‌دهد چقدر در این حوزه با کمبود فرهنگ‌سازی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: از این منظر بسیاری محصولات داریم که کیفیت آنها عالی است اما برندشان شناخته شده نیست و گاه مردم از این محصولات خریداری می‌کنند اما دستگاه‌های دولتی برای میهمان سراها و موارد خدماتی خود کمتر به سراغ این تولیدکنندگان بومی می‌روند که این مظلومیت تولیدکنندگان فارس باید رفع شود و مدیران دستگاه‌ها خرید از تولیدکنندگان استان خودمان را در اولویت قرار دهند و اگر محصولی در فارس نبود آنگاه از استان‌های دیگر خریداری کنند درحالی‌که اکنون باوجود مشابه بومی، بسیاری از محصولات یزد، اصفهان و را خریداری می‌کنند و حتی شهرداری هم از این امر مستثنی نیست.

حق نگر ابراز داشت: ما بسیاری از واحدهای تولیدکنندگان شهرک صنعتی را بازدید کردیم که کیفیت خیلی خوبی دارند چنانکه قطعات سگمنت که برای تونل‌های قطار شهری مورد کاربرد دارد در همین شهر تولید می‌شود و کیفیت عالی دارد اما قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار شهرداری این قطعه را از استان‌های دیگر تأمین می‌کند.

این عضو شورا یادآور شد: اگر ما بتوانیم مدیران استان فارس را هماهنگ کنیم که در سال ۹۶ این غفلت را جبران کنند و حمایتی از محصولات استان به عمل‌آورند خدمت بسیار بزرگی به این عزیزان است.

وی متذکر شد: در این زمینه باید محصولات معرفی و شناسایی شود صداوسیما کمک کند که حداقل محصولات استان از این انزوا خارج شوند که بسیاری از آنها گله‌مند بودند که هزینه‌های تبلیغات صداوسیما بسیار بالاست و تخفیفی برای محصولات استان در نظر نمی‌گیرند که در این حوزه جا دارد صداوسیما، استانداری و شهرداری طرح‌هایی را اجرا کنند که منجر به رونق تولید استان شود.

حق نگر در مورد تبلیغات خارجی برخی پل‌های مکانیزه سطح شهر گفت: پل‌ها به پیمانکار داده می‌شود چون هزینه نگهداری و تعمیرات آن بسیار بالاست و سرمایه‌گذاران تنها تا با تبلیغات به سرمایه‌گذاری بر روی این پل‌ها متمایل می‌شوند و از این نظر بر روی پل‌های مکانیزه که به بخش خصوصی واگذارشده کنترلی نیست اما فضاهای بسیار دیگری وجود دارد که برای تبلیغات شهری کالاهای ایرانی و استان فارسی استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار