رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
  • کد خبر : 6915
  • چاپ خبر : لزوم توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی تنها به دنبال ارائه خدمات حمایتی صرف برای زنان سرپرست خانوار هستند، بر لزوم توانمند سازی شخصی آنان تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، علیرضا نصر اصفهانی ، با بیان این مطلب که یکی از وظایف مهم جامعه ما جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: با توجه به این مطلب یکی از کارهایی که می توان انجام داد حمایت از زنان سرپرست خانوار با برپایی نمایشگاه های دستاوردهای شخصی آنان است.
وی افزود: برپایی چنین نمایشگاهی می تواند علاوه بر تامین آرامش و امنیت برای زنان سرپرست خانوار، موجب بروز استعداد ها و کسب درآمد آنها شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به دو صورت دائمی و مقطعی می تواند انجام شود، گفت: بهترین نمونه ایجاد اشتغال مقطعی برگزاری این نمایشگاه هاست.
وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه ها می تواند عاملی در جهت رونق اقتصادی خانواده این افراد باشد، ادامه داد: اگر این نمایشگاهها به صورت فصلی و با زمان بندی مشخصی همراه باشد، این افراد هم با برنامه ریزی های خود می توانند محصولات بیشتری تولید کنند و شاهد رونق اقتصاد خانواده خود باشند.
نصر با بیان اینکه برای حمایت از تولیدات این افراد، باید بازار‌های هفتگی مانند جمعه بازارها ساخته شود، یادآور شد: تحقق این مهم باعث می شود، زنان سرپرست خانوار با امید بیشتری به تولیدات خود ادامه دهند و مردم هم می توانند از این تولیدات استفاده کنند.
وی افزود: در صورتی که مکانی واحد برای این افراد ساخته شود و در مسئله زیرساخت ها دغدغه ای نداشته باشند، قطعا استعداد آنان بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت و این کار بهتر از ارائه خدمات حمایتی صرف است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ممکن است گاهی اوقات به صورت ناخواسته، با ارائه کمک هایمان به این افراد شان انسانی آنان را از بین ببریم و این در حالی بیشتر اتفاق می افتد که تنها به ارائه کمک های نقدی و امکاناتی روی آوریم.
وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم این افراد از ذهن ها فراموش شوند و باید در راستای حمایت از این افراد گام برداشت، گفت: البته باید در نظر داشت که حمایت ها به صورت آبرومندانه انجام شود تا شان انسانی کسی پایمال نشود.
نصر افزود: اگر ارگانی مدعی حمایت از این افراد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، باید مراقب باشد تا خود، با مخدوش کردن شان زنان سرپرست خانوار، مرتکب آسیب اجتماعی نشود و حقوق زنان سرپرست خانوار را حفظ کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه محصولات ارائه شده از طرف این افراد به صورت خلاقانه و با کیفیت مطلوبی است ولی مردم از آن بی اطلاع هستند، به فعالیت صدا و سیما و سایر رسانه در راستای معرفی این نمایشگاه ها تاکید کرد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار