رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May
  • چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر : 6874
  • چاپ خبر : اسناد هزینه‌های سفر رئیس‌جمهور را بررسی می‌کنیم/صرف بیش از ۴۰۰ هزار تومان برای خرید مسواک و خمیردندان در سفر یک روزه رئیس‌جمهور

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه وقتی اسناد هزینه‌های سفر رئیس‌جمهور را بررسی می‌کنیم شاهد هزینه‌های بی‌رویه و غیرقابل قبول هستیم، گفت: هزینه‌هایی در لیست آمده است که هیچ ارتباطی به این سفر ندارد.

به گزارش شورانیوز از کرج به نقل از تسنیم ،  رضا شریفی اظهار داشت: هزینه کردن برای سفرهای رئیس‌جمهور یک کار ملی است اما هر کاری باید در قاعده خود انجام شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر ابتدا ۵۰۰ میلیون تومان برای این سفر مصوب کرد، ادامه داد: شهرداری باید این قضیه را مدیریت می‌کرد.

عضو شورای شهر کرج افزود: بند الف ماده ۳۳ آیین‌نامه مالی شهرداری صریحا اعلام می‌کند که جایی می‌توان هزینه کرد که هم ردیف اعتباری و هم مصوبه وجود داشته باشد اما شهرداری برای این مخارج اضافه نه مصوبه داشت و نه ردیف اعتباری.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه وقتی اسناد را بررسی می‌کنیم شاهد هزینه‌های بی‌رویه و غیرقابل قبول هستیم، تصریح کرد: در هزینه‌های سفر رئیس‌جمهور اسراف شده است؛ ما امانت‌دار مردم هستیم و باید امانتی که از مردم دست ما است را رعایت کنیم.

شریفی خاطرنشان کرد: کسانی‌که به این مصوبه رای داده‌اند عمق قضیه را متوجه نشده‌اند و علی رغم اینکه این مصوبه در شورای شهر رای آورد بنده صراحتا اعلام می‌کنم که جزو مخالفان این مصوبه بوده و هستم و از حرف خود باز نمی‌گردم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار تومان برای خرید مسواک و خمیردندان در سفر یک روزه رئیس‌جمهور صرف شده است، ادامه داد: مبالغی به برخی از نهادهای دارای بودجه دولتی پرداخت شده که ضرورتی نداشته است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه یکسری هزینه‌هایی هم در مرکز اصلاح بذر صرف شده است، گفت: خود این موسسه بودجه دارد و شهرداری نباید هزینه‌ای هم صرف این موسسه می‌کرد.

شریفی با اشاره به هزینه ۵۰۰ میلیونی غذا برای این سفر، عنوان کرد: به نظر من بسیار بی‌رویه هزینه شده است و دلیلی برای این کار وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج با بیان اینکه اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم بیشتر می‌توانستیم صرفه‌جویی کنیم و بیش از اعتباری که داشتیم هزینه نکنیم، افزود: هیچ عقل سلیمی این هزینه‌ها را نمی‌پذیرد.

شریفی با اشاره به اینکه اگر قرار بود از جیب خودمان خرج کنیم، این‌گونه خرج نمی‌کردیم، افزود: چون از جیب مردم خرج می‌شود و مردم در جریان نیستند، این‌گونه بی‌رویه خرج می‌شود و بسیاری از این هزینه‌ها قابل دفاع نیست وچه بسا خود آقای رئیس‌جمهور و استاندار از این هزینه‌ها خبر نداشته باشند و زیر مجموعه‌ها برای خودشیرینی کارهایی را انجام داده باشند.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی هم در لیست آمده است که هیچ ارتباطی به این سفر ندارد، عنوان کرد: برخی نوشت‌افزارها و تغییراتی که در بخش ساختمانی انجام شده از این قبیل است.

شریفی در پاسخ به اینکه این هزینه‌ها توسط چه نهادی انجام شده است، اظهار داشت: توسط مسئولینی که دست‌اندرکار تدارکات سفر بوده‌اند انجام شده است؛ در این قضیه فقط شهرداری مسئول نیست چون شهرداری هم در این موضوع نماینده معرفی کرده است. در مورد شهرداری این انتقاد مطرح است که تا جایی که اعتبار داشته باید هزینه می‌کرده است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج ادامه داد: این هزینه‌‌ها قطعا مورد تایید ما نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار