رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر : 6478
  • چاپ خبر : ماهانه یک ایستگاه ازخط دوم قطارشهری مشهد به بهره برداری میرسد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت : ماهانه یک ایستگاه از باقیمانده مسیر خط دوم ۱۴٫۵ کیلومتری قطارشهری به بهره برداری می رسد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمدکمال سرویها  در مراسم ‘شکر خدمت به مجاوران و زائران امام رضا(ع)’ به مناسبت بهره برداری از بخش نخست خط دوم قطارشهری مشهد افزود : امروز هشت کیلومتر از این مسیر بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه کل این خط خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد ، خاطرنشان کرد : پروژه خط دوم قطارشهری هم اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرویها افزود : این درحالیست که پیشرفت فزیکی این خط در سال ۹۲ تنها ۱۷ درصد بود و عملیات اجرایی این پروژه متوقف شده بود.
وی گفت : به همت و تدبیر مدیریت شهری فعلی و با همدلی و هم افزایی این پروژه با قوت اجرا شد و به مرحله بهره برداری رسید.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت : کلنگ احداث این خط در سال ۸۷ به زمین زده شد و بعد از ۵ سال با ۱۷ درصد پیشرفت تعطیل شد.
سید صولت مرتضوی افزود: با روی کار آمدن چهارمین دور شورای اسلامی شهر مشهد در سال ۹۲ و مدیریت شهری جدید، تلاش برای پیشبرد و تکمیل خط مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت امروز پس از سه سال کار و تلاش جهادی، فاز نخست خط با حضور شهروندان مشهدی افتتاح شد.
وی ادامه داد : برای این خط ۱۳ ایستگاه تعریف شده است که امروز شش ایستگاه بخش نخست این خط از بلوار طبرسی شمالی تا میدان شهدا به بهره برداری رسید.
در این مراسم از دست اندارکاران اجرای پروژه قطارشهری مشهد تقدیر شد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه ۴٫۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری ۱۴٫۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید و امروز مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸٫۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.
کلانشهر ۳٫۵ میلیون نفری مشهد سالانه ۲۷ میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی را پذیرش می کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار