رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر : 6454
  • چاپ خبر : عدم لحاظ توسعه سرمایه گذاری خارجی در بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین/ ایجاد فرهنگسرا در محله‌های محروم

عضو شورای شهر قزوین گفت: محله‌های محروم و کمتر توسعه یافته شهر قزوین در سال ۹۶ صاحب فرهنگسرا می‌شوند.

به گزارش شورانیوز از قزوین، حسین صلح‌جو عصر امروز در جلسه شورای شهر قزوین که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با موضوع رسیدگی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر قزوین با احداث فرهنگسرا در ۵ محله محروم قزوین موافقت کردند.

وی افزود: با این لایحه شهرداری قزوین مکلف است در سال ۹۶ برای ایجاد فرهنگسرا در محله‌های چوبیندر، باغ نشاط، مجاهد، ناصرآباد و شهرک عارف اقدام کند.

این عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای انجام مطالعات و اجرای این فرهنگسراها در بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین لحاظ شده است.

صلح‌جو خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در بوستان‌های شهر قزوین نیز از دیگر برنامه‌هایی است که شورای شهر قزوین با اجرای آن در سال ۹۶ در قزوین موافقت کرده است.

وی گفت: به طور مثال اجرای موضوعات فرهنگی در بوستان باراجین برای سال آینده در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.

عضو شورای شهر قزوین افزود: شورای شهر قزوین همچنین با احداث سکوی اجرای برنامه‌های فرهنگی در بوستان ملت و پامچال قزوین موافقت کرد.

صلح‌جو افزود: ایجاد محل ثابتی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهر می‌تواند موجب تقویب روحیه نشاط در بین شهروندان شود.

توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین وجود ندارد

شهلا عطایی در ادامه جلسه شورای شهر قزوین با اشاره به نواقصی لایحه بودجه شهرداری قزوین برای سال ۹۶ گفت: توسعه سرمایه گذاری خارجی در بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین لحاظ نشده است.

این عضو شورای شهر قزوین گفت: در شرایطی که کشور و استان به سرمایه‌گذاری خارجی به چشم یک فرصت طلایی نگاه می‌کند، در بودجه شهرداری قزوین برای سال ۹۶ هیچ موردی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: در بودجه سال ۹۶ شهرداری قزوین نیاز است تا نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.

اصناف قزوین در اجرای طرح شورا یاران تخصصی با شورای شهر همکاری کنند

در ادامه این جلسه شورای شهر قزوین نیز، احد چگینی در ارتباط با فعالیت شورایاران تخصصی گفت: حضور شورا یاران تخصصی در کنار اعضای شورای شهر می‌تواند به تصمیم‌گیری درست در حوزه‌های مختلف بیانجامد.

وی عنوان کرد: شورا یاران تخصصی در دوره‌های متفاوت به شورای شهر قزوین ثابت کرده‌اند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: اگر اصناف مرتبط با شورایاران تخصصی همراهی کنند می‌توان شاهد نظرات تخصصی و کارشناسانه در حوزه‌های مختلف بود.

چگینی خاطرنشان کرد: حضور تشکل‌های این چنینی در کنار مجموعه مدیریت شهری در کنار ایجاد شرایطی برای تصمیمات تخصصی، منجربه نزدیکی بیشتر مجموعه مدیریت شهری و اصناف قزوین و شناخت دقیق مشکلات و دغدغه‌های آنان خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار