رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر : 6402
  • چاپ خبر : تلاش می‌کنیم تصمیمات‌مان بر اساس مردم سالاری باشد

یک عضو شورای شهر تبریز با اشاره بر فعالیت‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز، گفت: علی‌رغم محدودیت‌های قانونی، تلاش می‌کنیم تصمیمات‌مان بر اساس مردم سالاری باشد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، فریدون بابایی اقدم ، نسبت به اهمیت شوراهای شهری و روستایی عنوان کرد: شوراها، نماد مداخله و مشارکت مردم در تصمیمات مدیران شهری هستند.

وی گفت: در سال ۱۳۷۵ قوانین شورای شهری تصویب شد و در سال ۱۳۷۸، شوراهای شهری در سراسر کشور شروع به کار کردند.

بابایی اقدم تاکید کرد: در شورای شهر دو سیستم برنامه ریزی وجود دارد که اولی مرسوم به مردم سالاری یا دموکراسی و دومی سلطه گری یا همان برنامه‌ی طاق به بالا است؛ همه در تلاش هستند، پیرو قوانین دموکراسی باشند و نهاد مدنی بیشتر شکوفا شود.

وی با تأکید بر ضرورت حضور افراد متخصص این شورای شهر، بیان کرد: عضو شورا موظف است با داشتن تخصص خود، اهداف شورا را بررسی کرده و بر موضوع‌های مختلف در حوزه شهرداری نظارت کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک شهردار موفق، افزود: از توانایی‌های شهردار می‌توان به اعلان نظر در مورد شورای شهری، توان فنی بالا، وظیفه‌ی مسائل مالی و شهرسازی و از همه مهم‌تر اصول بودجه بندی و تحقق منابع در آمد‌زایی اشاره کرد.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای شهر، گفت: کاندیداهایی که در زمان اتتخابات شعارهای عوام فریبانه‌ای می‌دهند، باید این را بدانند که در مقابل مردم  پاسخگو هستند.

بابایی اقدم عنوان کرد: برای اینکه افراد متخصص و توانمند راهی شورای شهرها شوند، در این دوره از انتخابات، از کسانی که به دنبال کاندیدا شدن هستند، آزمونی گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار