رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر : 6301
  • چاپ خبر : کاهش میزان بودجه شهرداری  جهت مواجه نشدن بابودجه غیرقابل دسترس

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه برای کاهش میزان بودجه شهرداری در سال ۹۶ باعث شد تا خدای ناکرده با بودجه غیرقابل دسترس مواجه نشویم.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: عده‌ای هر از چند گاهی با سواستفاده از فضای رکود اقتصادی کشور اقدام به راه‌اندازی مؤسسات مالی غیرمجاز می‌کنند.

وی افزود: این مؤسسات با ترفندهای مختلف نسبت به جذب سپرده‌های مردم اقدام کرده و به دلایل مختلفی اعلام ورشکستگی می‌کنند که منجر به نگرانی مردم از سرمایه‌‌گذاری در این مؤسسات خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این اقدام باعث بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت خواهد شد که مؤسسه اعتباری ثامن‌الحجج از جمله این مؤسسات است.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در مؤسسات قابل اطمینان عنوان داشت: بهتر است مردم برای سرمایه‌گذاری به مؤسسات رسمی بانک مرکزی مراجعه و به این بانک‌ها اعتماد کنند.

امینی با اشاره به مطالبات مردم محلات گورت در شرق و عاشق‌آباد در شمال اصفهان در رابطه با تعیین تکلیف اراضی این محلات برای دریافت اسناد مالکیتی ادامه داد: تکلیف این اراضی باید هرچه سریع‌تر روشن شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مسؤولیت‌پذیری در بدنه کارشناسی شهرداری اصفهان متذکر شد: بارها مشاهده شده که بررسی کارشناسانه تا قبل از رسیدن نامه به مدیران بالادستی در روند اداری که شهروندان طی می‌کنند، صورت نگرفته و ارباب رجوع مجبور خواهد شد به نقطه نخست اقدامات برگردد.

رئیس شورای شهر اصفهان یادآور شد: اگر بودجه ۳ هزار میلیاردی شهرداری اصفهان توسط شورای اسلامی شهر پذیرفته می‌شد، نسبت سهم جاری به عمرانی ۲۱ درصد بود اما در حال حاضر که این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته، نسبت سهم جاری به عمران به ۳۴ درصد رسیده است.

وی افزود: هنگامی که سقف اعتبارات سهم جاری و عمرانی مشخص باشد، هرچقدر که به میزان بودجه اضافه شود در حقیقت به سهم عمرانی اضافه شده و به سهم جاری اضافه نخواهد شد چراکه بودجه جاری باید به صورت اعتباری در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورت مشخص نبودن سقف اعتبارات سهم جاری و عمرانی، انتظارات سایر بخش‌ها از شهرداری به طریق فزاینده‌ای افزوده شود و شهرداری از اقدامات وظیفه‌ای خود بازماند.

وی تصریح کرد: تلاش اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه برای کاهش میزان بودجه شهرداری در سال ۹۶ باعث شد تا خدای ناکرده با بودجه غیرقابل دسترس مواجه نشویم؛ ناگفته نماند که در صورت افزایش رونق اقتصادی و درآمدهای شهرداری در سال آینده، اعتبارات عمرانی نیز افزایش خواهد یافت.

امینی عنوان داشت: برای انجام پروژه‌های دولتی، زمان‌بندی و میزان اعتبارات مورد نیاز مشخص است اما در شهرداری بدین شکل نیست که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این امر نیز محقق شود.

وی با اشاره به کمی یا کیفی بودن برخی از شاخص‌ها خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی همچون عمران، فضای سبز و احداث بنا می‌توان شاخص‌های کمی را هم در برنامه و هم در بودجه پیش‌بینی کرد اما در شاخص‌های کیفی که بخش اعظم آن شامل فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی است نمی‌توان شاخص کمی تعریف کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هزینه در بخش‌های فرهنگی و ورزشی قابل اندازه‌گیری نیست، اذعان داشت: برگزاری مراسمات مذهبی مانند عزاداری برای شهادت ائمه اطهار(ع) اثرات معنوی و ایجاد امکانات ورزشی اثرات مفید دیگری داشته و به هیچ عنوان قابل اندازه‌گیری کمی نیست چراکه محصول آن ارتقای کیفیت زندگی، سلامت و افزایش معنویت در زندگی مردم است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار