رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر : 6213
  • چاپ خبر : ورود افراد غیرمتخصص به شورای شهر،تاثیر مثبت و منطقی نخواهد داشت

یک عضو شورای شهر تبریز گفت: اگر افراد غیرمتخصص به شورای شهر ورود کنند، تاثیر مثبت و منطقی نخواهد داشت و رعایت شرایط سلبی و ایجابی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، علی نوای باغبان با اشاره به اهمیت شوراها در شهر و روستاها گفت: قانون برای شوراها وظایف خطیری را تعریف کرده است که این نیز به نوبه‌ خود بر اهمیت شوراها تاکید دارد.

وی افزود: نظارت بر مدیریت شهری، برنامه‌ها و هزینه‌ها و نظارت بر سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله وظایف شوراها بوده و مسئولیت شوراهای شهر به مراتب از وظایف شوراهای روستایی سخت‌تر است.

وی عنوان کرد: دامنه‌ تصمیم‌گیری در شوراهای شهری گسترده‌تر از روستاها است و همچنین تصویب بودجه‌ی شهری نیز قابل مقایسه با روستا نیست.

باغبان با بیان اینکه وجود افراد متبحر و متخصص در شوراها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: افرادی باید به شوراها ورود کنند که به معنای واقعی کلمه به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی واقف باشند و سطوح مدیریتی را حداقل در یک بعد کوچک تجربه کرده باشند.

وی افزود: چارچوب‌هایی که توسط قانون تعیین شده‌اند، طبق حداقل‌ها است و به عنوان مثل داشتن سن قانونی را قانون تعیین کرده است، اما مردم خود به این نکته اشراف دارند که هر چه تجربه و سن افراد بیشتر باشد، موفقیت نیز بیشتر خواهد شد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشند و وقتی به شایستگی و صلاحیت کسی شک دارند، نباید چنین فردی را انتخاب کنند.

وی افزود: مردم باید افراد امین، شناخته شده و قوی از نظر تخصص را انتخاب کنند تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار