رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر : 6107
  • چاپ خبر : روزانه ۱۷۰۰ تن زباله در شهر مشهد تولید می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه شورای شهر مشهد سال گذشته مصوبه‌ای را داشته که در حال حاضر عملیات اجرایی شدن آن آغاز شده است، گفت: بر اساس این مصوبه عوارض شهرداری به میزان تفکیک زباله‌ای که شهروندان انجام می‌دهند، کاهش می‌یابد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، غلامحسین صاحبی، امروز ۲۵ بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از مجموعه ۱۰۰۰ تنی پذیرش و پردازش پسماند مشهد که در این محل برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص اجرایی شدن این مصوبه بنرهایی در سطح شهر نصب شده تا به مردم اطلاع‌رسانی شود و در جریان این مصوبه قرار بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه تفکیک زباله از مبدا باید از اولویت‌های کار پسماند باشد، اظهار کرد: این موضوع از جهت‌های گوناگون هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، برای جمع‌آوری و دفن هر یک کیلو زباله ۷۰ تومان هزینه می‌شود، اگر تنها ۵۰ درصد از زباله‌های خود را تفکیک کنیم ۵۰ درصد از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، البته باید زیرساخت‌ها را هم برای این اقدام فراهم کنیم.
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد اظهار کرد: اگر هر شهروند یک پلاستیک کمتر از فروشنده دریافت کند، استفاده سه میلیون و ۲۰۰ هزار پلاستیک کاهش پیدا می‌کند.
صاحبی با اشاره به اینکه روزانه ۱۷۰۰ تن زباله در شهر مشهد تولید می‌شود، گفت:  تاکنون ۵۰۰ تن از این زباله‌ها پردازش و ۱۲۰۰ تن زباله هم در زمین دفن می‌شده است.
وی با بیان اینکه دفن زباله مشکلات زیست محیطی به وجود می‌آورد، عنوان کرد: با افتتاح پروژه امروز از دفن شدن ۱۰۰۰ تن زباله جلوگیری می‌شود.
عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: در حوزه پسماند مدیریت شهری هنوز جای کار زیادی وجود دارد همچنین در حوزه فرهنگ شهروندی هم باید تلاش کنیم تا زباله کمتری تولید شود، در حال حاضر هر شهروند در شهر مشهد روزانه حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند.
صاحبی با اشاره به اینکه ۴۵۰ انبار ضایعات در شهر مشهد وجود دارد، عنوان کرد: این انبارها منظره شهر را زشت کرده و مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده‌اند، ساماندهی انبار ضایعات را در دستور کار داریم، قرار شده در حریم شهر زمینی تهیه و همه انبارهای ضایعات به آنجا انتقال داده شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار