رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
  • کد خبر : 6076
  • چاپ خبر : سناریوی، فارس گوشت قربانی است/سرکار خانم ابتکار چقدر بودجه اختصاص دادید؟

توقعات، مطالبات و خواسته های عامه مردم می بایست در تمامی سیاستگذاری ها و طرح و برنامه های کاربردی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش شورانیوز از شیراز ،  رضا هاجری در دویست و دومین جلسه علنی شورا شهر شیراز با سلام و درود به امت اسلامی ایران که در روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور با نمایش حماسه حضور در وسط میدان پاسخ قاطع، شجاعانه و کوبنده به رجز خوانی های ترامپ مست داده و نشان دادند واژه ترس از رژیم های استکباری و ظالم و ستمگر جهان در دل هیچ ایرانی جای نداشته و ندارد، امسال شور و حال شعار مرگ بر آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، آنچنان طنین انداز بود که بعید است در عصر ارتباطات و دهکده جهانی به گوش کدخدای پوشالی و کاغذی آمریکا نرسیده باشد، باید بر دست و قدم های مردم و قلم های خبرنگاران بوسه زد که یک چنین حضور بی سابقه را به خوبی در درون و برون کشور ثبت و انعکاس دادند.
این راه و رسم امتی است که میخواهد در جهان عزیزانه زندگی سرفرازانه داشته باشد، مردم ایران الحق که شایسته جلوداری امت واحده اسلامی بوده و خواهند بود.
ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم/ مامور برای خدمت زهرائیم/ روزی که تمامی خلق حیران هستند/ ما منتظر شفاعت زهرائیم
ایام فاطمیه فرصتی است برای تأسی و تمسک به سیره فاطمی و علوی، این نسخه بی بدیل می تواند بشریت ایسم زده را به سر منزل مقصود برساند. یادمان باشد، شیراز شهر مقدس و سومین حرم فرزندان زهراست و باید زهرایی اداره و مدیریت شود.
در این ایام لازم است تمامی دستگاه های فرهنگی شهر از برنامه های مناسبتی ایام فاطمیه در مساجد و هیأتهای مذهبی و کانون های بسیج حمایت نمایند. لازم است معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری و روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری در تمامی مناطق شهرداری، سازمانها و ادارات، فرهنگسراها و اماکن ورزشی و امثالهم متناسب با ایام فاطمیه برنامه ریزی لازم داشته باشند.
هاجری همچنین تاکید کرد : توقعات، مطالبات و خواسته های عامه مردم می بایست در تمامی سیاستگذاری ها و طرح و برنامه های کاربردی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جلب رضایت مردم و رفع مشکلات آنها، امید به آینده روشن و اعتماد و اطمینان متقابل را در نظام اسلامی ارتقاء می بخشد.
کسانی که فکر می کنند با ولنگاری فرهنگی – هنری و یارگیری سیاسی در وقت پایانی شورای چهارم می توانند، ناکارآمدی و ناتوانی خود در مدیریت های رانتینری را بپوشانند، مردم را خوب نشناخته اند، بصیرت مردم، خواب آشفته خلع ید از نیروی انقلابی و ارزشمند را بی تعبیر می سازد تا به جای بار مردم بودن، بار بردار از دوش مردم باشند.
وی افزود ، سناریوی، فارس گوشت قربانی است و بنام فارس، به کام استانهای همجوار، جایگاه فارس در قله را تنزل میدهد، بخشی را کرمانی ها بردند و بخشی را یزدی ها و اصفهانی ها هم طمع کرده تا دیگر استان های همجوار از این گوشت قربانی چقدر سهم ببرند خدا می داند!؟
چرا باید پروژه بزرگ فرهنگی – تفریحی وزارت ثروتمند نفت که مصوبه اجرا در فارس و شیراز دارد باید به استان همجوار انتقال یابد؟
چرا باید آبهای شهرستان سپیدان به سد استان همجوار ریخته شود و سد تنگ سرخ به حاشیه و بایگانی برود و سهم اندکی از آبهای مرزی همچون گدایان به استان فارس برسد؟
واردات بی رویه نیروی انسانی برای مدیریت از استانهای همجوار به فارس، روح و روان جوانان کارآمد و بیکار فارس را سوهان کشی می کند، اینها و دهها نمونه دیگر باید شفاف سازی شود تا افکار عمومی اغنا و توجیه و به آرامش و اطمینان برسد.
رمز و راز موفقیت حوزه فرهنگ و ورزش در آن است که کاملا مردمی شده و از پیله و حصارهای دولتی آزاد گردد، کارها را به مردم بسپارند، به مردم اعتماد و اطمینان کنند حتی به منتقدان این دو حوزه، کارهایی که مردم می توانند در این دو حوزه انجام دهند را به آنها بسپارند، گرچه انتقال قدرت از مدیریت دولتی به مدیریت مردمی – محلی ممکن است با تحریم، تهدید، سانسور و حذف مدافعان طرح بیانجامد اما مصلحت حوزه فرهنگ و ورزش بالاتر از آن است که بتوان سلایق شخصی، سیاسی، باندی و گروهی را در آنها دخیل و تحمیل نمود.
طرح بیرون سپاری حوزه ورزش و فرهنگ در شورا و شهرداری با محوریت مدیریت محلات، یاوران شورا و بسیج محلات می تواند وضع نامطلوب فعلی را اصلاح، متوازن و گسترش دهد. ایجاد زیر ساختهای گسترده شهری، بیش از ۲۵ فرهنگسرا، ۱۰ سرای محله، ۱۵ باغ خانواده، ۱۴ سالن سرپوشیده، ۴۰ چمن مصنوعی محلی، بیش از ۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی، چهار مرکز صیانت از خانواده در تاریخ یک صد ساله شهر شیراز بی سابقه بوده و نشان از عزم جهادی و همتی بلند دارد تا مردم سالاری دینی از نوع شورای محلی را به نمایش بگذارد.
علت اصلی عدم استقبال از جشنواره فیلم فجر فارس و استقبال از جشنواره مردمی فیلم عمار در همین مردمی بودن آن نهفته است که جشنواره را از محدودی اندک و قشری خاص و نور چشمی و به به و چه چه گویان بیرون آورده، به مردم سپرده اند. نباید فقط در هنگامه انتخابات سخن از مردم بزنیم اما در واگذاری کارها و مدیریت ها به آنها اعتماد و اطمینان نکنیم.
عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد : مدتی است تنها پارکینگ جلو آرامگاه سعدی که خودروی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را جا می داد توسط بعضی افراد و با ادعاهای واهی در مالکیت آن پلمپ شده و مسافرین و گردشگران را سرگردان نموده است. از آنجائیکه پلمپ این پارکینگ به شهادت اهالی بومی و کهن سال شهرک سعدی ویژه خواری و ادعای مالکیت بر آن کذب می باشد، از معاونت محترم سیاسی – امنیتی استانداری فارس، مدیر کل محترم دادگستری فارس، مدیر کل محترم اداره اطلاعات و شهرداری درخواست دارم در رابطه با این موضوع ورود پیدا نموده و اجازه ندهند بعضی از افراد معلوم الحال در کنار سند افتخار شهر شیراز و بارانت قانوندانان قانون
شکن، این پارکینگ همچنان پلمپ بماند، این سریال توسط جریان ضاله و نفوذی پیگیری می شود و لازم است هرچه سریعتر حل و فصل گردد تا بیش از این به بیت المال مسلمین دست درازی و طمع بیشتر نشود!؟
بدون شک سازمان یونسکو یک سازمان استعماری است که در حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات، اماکن باستانی و … زمانی لقبی را به شهری می دهند که بر مبنای شهر سکولار و پر تساهل و تسامح تعریف و بر اساس نسخه غربی عمل کند، باید هوشیار بود و ذوق زدگی وصل شدن به یونسکو را کنار گذاشت تا برای بدست آوردن یک لقب پر طمطراق، چوب حراج به داشته ها و هویت معنوی شهر مقدس شیراز زده نشود، سازمان یونسکو که بیش از دو دهه کار گزارش احسان نراقی ساواکی و عضو مشاورین هنری فرح پهلوی بوده و در حال حاضر دیگر عضو مشاورین هنری دفتر فرح پهلوی سید حسین نصر به آن سازمان مشاوره می دهد آنهم نسبت به ایران، باید با احتیاط پیش رفت تا جشن فرهنگ و هنر ننگ آور قبل از انقلاب را دوباره برایمان رقم نزنند.
داشته های شهر مقدس شیراز در کنار حرمهای مطهر و ستارگان درخشان آسمان ادبیات یعنی سعدی و حافظ و خواجو قطب ادبی است، چه یونسکو بپذیرد یا نپذیرد، مبادا برای جلب رضایت این سازمان استعماری به ۱۵ هزار شهید و آثار و ادبیات دفاع مقدس، مدافعان حرم و امثالهم پشت کنیم که به عذابی الیم مبتلا خواهیم شد.
سرکار خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ۸۲۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص و در نظر گرفته است، لازم است محیط زیست فارس پاسخ دهد برای سه دریاچه مهارلو، پریشان و بختگان چقدر بودجه اختصاص داده اند؟
اگر سرکارخانم ابتکار از پاکی و سلامت هوای شیراز تقدیر و تشکر می کند باید بداند که این هوا و فضای سالم نتیجه زحمات و تلاشهای گسترده شورا و شهرداری است و به پاس ارائه شهر سلامت، بهتر است بخشی از بودجه ملی و دولتی در اختیار شهرداری شیراز قرار گیرد تا کلیه بلندی ها و بام های اطراف شیراز را خرم و سر سبز نماید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار