رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر : 5993
  • چاپ خبر : برگزاری نمایشگاه خودرودر نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه نمایشگاه خودرو از فردا(سه شنبه) در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه، سالنی را نیز به خودروی پاک اختصاص داده‌ایم که علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به بازدید از این خودروها بپردازند.

به گزارش شورانیوز از تهران ، محسن سرخو در نشستی خبری با بیان اینکه در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران استفاده از حمل و نقل پاک مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: شورای شهر علاوه بر برنامه دوم پنج ساله در بخشی از مصوبات خود شهرداری را موظف کرده است که در حمل و نقل خود از خودروهای پاک و برقی استفاده کند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در بحث فرهنگسازی و اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد مزایای استفاده از حمل و نقل پاک کمک‌کننده باشند، گفت: در این نمایشگاه تلاش کردیم که انواع و اقسام خودرو و موتورهای برقی را در معرض دید عموم قرار دهیم تا هر فردی بسته به نیاز و کارآیی وسیله نسبت به انتخاب خودرو یا موتور اقدام کند و نباید شهرداری مردم را مکلف کند که تنها از یک خودرو یا موتور استفاده کنند بلکه پیک‌های موتوری، اداره جات به مانند اداره پست و… باید بر اساس نوع نیازشان محصول را انتخاب کنند.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری، سالانه باید ۵۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شود که از این میان در کل برنامه باید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد می‌شد، گفت: شهرداری باید سالانه ۳۰ کیلومتر مترو به چرخه اضافه می‌کرد که در سال ۹۴ و ۹۵ عقب ماندگی‌هایی را شاهد هستیم که امیدواریم تا پایان سال ۹۵ و تا آخر سال ۹۶ این عقب ماندگی‌ها جبران شود.
وی در مورد عقب ماندگی شهرداری از برنامه ساخت مترو گفت: در سال ۹۳ شهرداری به اهدافی که در برنامه ۵ ساله ترسیم شده بود به طور کامل دست یافت اما در سال ۹۴ و ۹۵ به دلیل کاهش درآمدها نتوانست بر اساس برنامه زمانبندی شده مترو را بسازد اما از اواسط سال جاری با پشتیبانی بانک شهر احداث خطوط ۶ و ۷ سرعت گرفته است و امیدواریم بخشی از خطوط در سال جاری و مابقی خط نیز تا سال ۹۶ به پایان برسد.
سرخو در ادامه در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر انتشار اسناد دو شغله بودنش گفت: عضویت در شورای شهر شغل تلقی نمی‌شود اما تعدادی از مشاغل به مانند وزیری، معاون وزیر، مدیرکل و… برای اعضای شورای شهر منع شده است و در صورت قرار گرفتن در این مشاغل باید از عضویت در شورای شهر استعفا بدهند.
وی با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر، شغل اصلی‌شان چیز دیگری است چرا که عضویت در شورا شغل تلقی نمی‌شود گفت: بنده عضو هیات مدیره تامین اجتماعی هستم و بابت حضور در این هیات مدیره نیز استعلامات لازم را کسب کرده‌ام و از آنجایی که عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود، عضویت در هیات مدیره نیز بلامانع است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون منزل مسکونی همسرش نیز گفت: متاسفانه در یکی از خبرگزاری‌ها، خبری کذب بعد از بحث املاک نجومی منتشر شد چرا که مسئولان این خبرگزاری فکر می‌کردند که بنده خبر املاک نجومی را منتشر کردم و به تلافی نیز می‌خواستند در مورد من حواشی ایجاد کنند که حکم دادگاه و حکم جلب که بر علیه مدیرعامل این خبرگزاری صادر شد متوجه می‌شوند که خبر کذبی در خبرگزاری‌شان درج شده است.
سرخو با بیان اینکه از این خبرگزاری که وابسته به یک نهاد است انتظار این رفتار و انتشار خبر کذب نمی‌رفت گفت: افترا و نشر اکاذیب طبیعتا توسط این خبرگزاری موجب وهن آن نهاد وابسته است و به این لحاظ از آنجایی که به همسر بنده اتهام زده شد شکایتی را مطرح کردیم.
وی با بیان اینکه البته جوابیه‌ها با سانسور و با وقفه در این خبرگزاری منتشر می‌شد گفت: همسر بنده سه بار جوابیه نوشتند که هر بار تهمت و افتراهای جدیدی مطرح می‌شد و جوابیه‌ها نیز با یک تا دو ماه تاخیر و با سانسور منتشر می‌شد که نهایتا همسر بنده مجبور به طرح شکایت از این خبرگزاری شد و جالب است بدانید که پرونده از مرحله بازپرسی عبور کرده و کذب بودن ادعاهای این خبرگزاری برای بازپرس نیز محرز شده و پرونده را به دادگاه ارجاع داده‌اند و امیدواریم با عدالتی که در قوه قضاییه است رای نهایی صادر شود.
وی افزود: این بگم بگم‌ها تازه نیست و همواره این بگم بگم‌ها بوده است اما جای سوال است که چرا به من تعرض نکردند؟ چرا به همسرم که یک فرد فرهنگی و فرهیخته است و بسیاری از مسئولان دختران و خواهرانشان از زیر دست این فرد فارغ التحصیل شدند حمله کردند؟

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار