رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر : 5456
  • چاپ خبر : آغاز ثبت نام برای انتخابات شورای شهر در شیراز

داوطلبین شرکت در انتخابات شوراها جهت دریافت فرم گواهی سو پیشینه به فرمانداری شیراز مراجعه نمایند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، حیدر عالیشوندی فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شیراز اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام شوراها بنا بر بند سه ماده ۲۶ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور جهت دریافت فرم گواهی سوء پیشینه به  فرمانداری ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان ثبت نام  شورا ، با دریافت معرفی نامه از فرمانداری شهرستان برای  دریافت گواهی سوء پیشینه  به اداره تشخیص هویت معرفی می شوند .

وی  افزود: دریافت گواهی سوء پیشینه برای تمامی متقاضیان انتخابات شوراها الزامی است و به دلیل  زمان بر بودن دریافت گواهی متقاضیان باید سریع تر نسبت به دریافت  این گواهی به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه نمایند.

وی تاکید کرد: اعتبار گواهی سوء پیشینه تا سه ماه است و گواهی هایی که تاریخ آنها بیشتر از سه ماه باشد، فاقد اعتبار است. عالیشوندی  با اشاره به اینکه در برنامه اجرایی زمان بندی ‌شده ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا  از ۳۰ اسفند ۹۵ لغایت ۶ فروردین ۹۶ به مدت ۷ روز انجام می شود، از متقاضیان ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا در خواست کرد تا برای از دست ندادن فرصت ثبت نام  در روزهای پایانی سال، سریع تر نسبت به دریافت گواهی سوء پیشینه اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: دریافت گواهی سوء پیشینه به این شکل و با هماهنگی و معرفی نامه از فرمانداری ها و بخشداری ها برای اولین بار است که اجرا می شود و متقاضیان بدانند که فرم درخواست گواهی سوء پیشینه بدون مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها به آنها ارائه نخواهد شد.

ستاد انتخابات شهرستان شیراز  در ۶ حوزه شهری شامل  شهرهای شیراز، شهر صدرا، شهر داریون از بخش مرکزی، شهر زرقان، شهرلپویی از بخش زرقان و شهر خان زنیان از بخش ارژن اجرا می شود.  از ۱۷۴ حوزه روستایی، ۱۷۱ روستا و۳ حوزه عشایری در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی حضوردارند. عوامل اجرایی این انتخابات ۲۰ هزار نفر با تشکیل ۱۰کمیته و ۱۲ مرکز و برآورد ۷۸۹ شعبه اخذ رای،راه اندازی شده است.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در ۲۹ اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار