رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
  • کد خبر : 5437
  • چاپ خبر : تصویب افزایش عوارض مشاغل در شورای اسلامی شهر قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز با افزایش بهای عوارض مشاغل موافقت کردند.

به گزارش شورانیوز از قم ، دویست و هفدهمین جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر قم با حضور فرماندار قم، اعضای شورا، شهردار و معاونین شهرداری در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

موضوع جلسه فوق‌العاده امروز مربوط به بازگشت نامه فرمانداری مبنی بر اصلاح تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۶ توسط شهرداری قم بود که رئیس شورای اسلامی شهر قم در این زمینه اظهار داشت: فرمانداری در رابطه با مصوبه ۱۱۱۵۰ این شورا برای اصلاح عوارض و بهای خدمات نامه‌ای به شورا ارسال کرده که در آن هیئت تطبیق فرمانداری به برخی از بندهای مصوبه ۳ بهمن‌ماه این شورا ایراد گرفته است.

ولی‌الله بیاتی ادامه داد: قیمت پایه P، بررسی ارزش معاملاتی مرتبط با عوارض، جایگزینی عبارت “گواهی عدم خلاف بالای ۹۰ درصد” به‌جای پایان کار، مغایرت جداول با ماده‌های وارده قانونی، نحوه وضع و وصول عوارض توسط شورا و عدم شفافیت دریکی از بندهای مصوبه مواردی است که توسط هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری به آن‌ها ایراد وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق موارد اختلافی بررسی و مقرر گردید ایراد فرمانداری رفع شود.

در ادامه جلسه نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم موضوع عوارض مشاغل را مدنظر قرار داد و افزود: برخی از مشاغل توسط هیئت تطبیق به علت کم بودن میزان عوارض بهای خدمات و درآمدزا بودن برگشت داده‌شده است که شورا بعد از بررسی با افزایش ۱۵ تا ۵۰ درصدی عوارض بهای خدمات در برخی از مشاغل موافقت کرده است.

حسن بختیاری تصریح کرد: بهای خدمات برخی مشاغل شامل صنف پزشکی، دفاتر ازدواج و طلاق، دفاتر پست، دفاتر مخابراتی، جایگاه‌های سوخت تک منظوره، پلیس +۱۰، کارگاه گچ ماشینی و آجر سنتی، کیوسک مطبوعات، تالارهای ممتاز ،مصالح ساختمانی، سوهان و غیره بین ۱۵ تا ۵۰ درصد در سال ۹۶ افزایش پیدا خواهد کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر در پایان با افزایش عوارض مشاغل موافقت کردند و مصوبه جدید برای تأیید به فرمانداری ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار